Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Static Loading Tests of New Type of Bolt Assembly Connection Developed for Perspective Temporary Steel Railway Bridges

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F14%3APU109656" target="_blank" >RIV/00216305:26110/14:PU109656 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMM.590.331" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMM.590.331</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMM.590.331" target="_blank" >10.4028/www.scientific.net/AMM.590.331</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Static Loading Tests of New Type of Bolt Assembly Connection Developed for Perspective Temporary Steel Railway Bridges

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the problems of the actual behaviour, failure mechanism and load-carrying capacity of the special bolt connection developed and intended for the assembly joints of the truss main girders chords of perspective railway steel temporary bridges. Within the framework of this problem solution, several types of structural details of assembly joints have been considered as the conceptual structural design. Based on the preliminary evaluation of advantages or disadvantages of these ones, in principle two basic structural configurations – so-called tooth and splice plate connections have been selected for the subsequent detailed investigation. This investigation is mainly based on the experimental verification of the actual behaviour, strain and failure mechanism and corresponding strength of the connection, and on its numerical modelling using FEM. This paper is focused only on the static loading tests results of the splice plate connections and their evaluation, which have already been finished. Simultaneously with the static tests, the fatigue loading tests are being realized, too, but they have not been finished so far, as well as the FEM numerical modelling.

  • Název v anglickém jazyce

    Static Loading Tests of New Type of Bolt Assembly Connection Developed for Perspective Temporary Steel Railway Bridges

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the problems of the actual behaviour, failure mechanism and load-carrying capacity of the special bolt connection developed and intended for the assembly joints of the truss main girders chords of perspective railway steel temporary bridges. Within the framework of this problem solution, several types of structural details of assembly joints have been considered as the conceptual structural design. Based on the preliminary evaluation of advantages or disadvantages of these ones, in principle two basic structural configurations – so-called tooth and splice plate connections have been selected for the subsequent detailed investigation. This investigation is mainly based on the experimental verification of the actual behaviour, strain and failure mechanism and corresponding strength of the connection, and on its numerical modelling using FEM. This paper is focused only on the static loading tests results of the splice plate connections and their evaluation, which have already been finished. Simultaneously with the static tests, the fatigue loading tests are being realized, too, but they have not been finished so far, as well as the FEM numerical modelling.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA02030318" target="_blank" >TA02030318: Výzkum nutných provozních parametrů perspektivních mostních provizórií určených pro železniční dopravu.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Applied Mechanics and Materials

  • ISSN

    1660-9336

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2014

  • Číslo periodika v rámci svazku

    590

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    331-335

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84904338477