Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

State Evaluation of the Hochbrucke Wismar in Terms of Reperability

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F14%3APU110091" target="_blank" >RIV/00216305:26110/14:PU110091 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    State Evaluation of the Hochbrucke Wismar in Terms of Reperability

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The Hochbrücke (Highway Bridge) in Wismar was built in 1970 as the longest prestressed concrete bridge in the former GDR. It is 396 m long, comprises of 15 fields, which rest on deep foundations. The bridge as a part of the road B 105 leads the traffic across railway tracks, a street and the Mühlenteich (engl. = mill pond). After reunification of Germany the Hochbrücke was checked in the course of the exploration of the state of bridges in Mecklenburg-Pomerania concerning damages due to alkali silica reaction (ASR). In 2001 the bridge was investigated in detail by the Building Department of University Rostock, and the damages were assessed as reparable. The required remediation work was carried out in 2005. Six years later the Federal Ministry of Transport Building and Urban Development of Germany has issued Instructions for inspection and assessment of old bridges, that were erected with the tempered prestressing steel endangered by stress cracking corrosion (SCC). The obligatory inve

  • Název v anglickém jazyce

    State Evaluation of the Hochbrucke Wismar in Terms of Reperability

  • Popis výsledku anglicky

    The Hochbrücke (Highway Bridge) in Wismar was built in 1970 as the longest prestressed concrete bridge in the former GDR. It is 396 m long, comprises of 15 fields, which rest on deep foundations. The bridge as a part of the road B 105 leads the traffic across railway tracks, a street and the Mühlenteich (engl. = mill pond). After reunification of Germany the Hochbrücke was checked in the course of the exploration of the state of bridges in Mecklenburg-Pomerania concerning damages due to alkali silica reaction (ASR). In 2001 the bridge was investigated in detail by the Building Department of University Rostock, and the damages were assessed as reparable. The required remediation work was carried out in 2005. Six years later the Federal Ministry of Transport Building and Urban Development of Germany has issued Instructions for inspection and assessment of old bridges, that were erected with the tempered prestressing steel endangered by stress cracking corrosion (SCC). The obligatory inve

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0111" target="_blank" >EE2.3.20.0111: SUPMAT - Podpora vzdělávání pracovníků center pokročilých stavebních materiálů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sanace betonových konstrukcí

  • ISSN

    1211-3700

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2014

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    42-50

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus