Marketing Segmentation as a Source of Information for Strategic Management Accounting
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F14%3APU110829" target="_blank" >RIV/00216305:26110/14:PU110829 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Marketing Segmentation as a Source of Information for Strategic Management Accounting
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with methods of typology and market segmentation from a marketing- oriented point of view on construction market. Companies are forced to deal with cost efficiency under the actual pressure of price competition. Integration of accounting and marketing within the framework of strategic management can bring to construction companies the perspective of growing and meeting profitability targets.
Název v anglickém jazyce
Marketing Segmentation as a Source of Information for Strategic Management Accounting
Popis výsledku anglicky
The paper deals with methods of typology and market segmentation from a marketing- oriented point of view on construction market. Companies are forced to deal with cost efficiency under the actual pressure of price competition. Integration of accounting and marketing within the framework of strategic management can bring to construction companies the perspective of growing and meeting profitability targets.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů