Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Marketing Segmentation as a Source of Information for Strategic Management Accounting

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F14%3APU110829" target="_blank" >RIV/00216305:26110/14:PU110829 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Marketing Segmentation as a Source of Information for Strategic Management Accounting

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with methods of typology and market segmentation from a marketing- oriented point of view on construction market. Companies are forced to deal with cost efficiency under the actual pressure of price competition. Integration of accounting and marketing within the framework of strategic management can bring to construction companies the perspective of growing and meeting profitability targets.

  • Název v anglickém jazyce

    Marketing Segmentation as a Source of Information for Strategic Management Accounting

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with methods of typology and market segmentation from a marketing- oriented point of view on construction market. Companies are forced to deal with cost efficiency under the actual pressure of price competition. Integration of accounting and marketing within the framework of strategic management can bring to construction companies the perspective of growing and meeting profitability targets.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů