Measurement of Wheel and Guiding Forces on the Tracks
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F15%3APU112926" target="_blank" >RIV/00216305:26110/15:PU112926 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMM.732.203" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMM.732.203</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMM.732.203" target="_blank" >10.4028/www.scientific.net/AMM.732.203</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Measurement of Wheel and Guiding Forces on the Tracks
Popis výsledku v původním jazyce
Force interaction between a railway track and a vehicle affects the safety, comfort, and last but not least, maintenance costs. Train of wagons incidence on track in both transversal and vertical direction is simplified by the qualifying of force wheel (FQ), guiding (FY) and perpendicular and transverse acceleration. An experimental basis for dynamic determination of vertical, FQ, and lateral, FY, forces at the wheel using strain measuring in the foot of the rail is given. Measurements of the dynamic forces during passing the train are normally very costly and uneasy. This method consisting of measuring strains at selected points of the rail profile is very simple and therefore interesting.
Název v anglickém jazyce
Measurement of Wheel and Guiding Forces on the Tracks
Popis výsledku anglicky
Force interaction between a railway track and a vehicle affects the safety, comfort, and last but not least, maintenance costs. Train of wagons incidence on track in both transversal and vertical direction is simplified by the qualifying of force wheel (FQ), guiding (FY) and perpendicular and transverse acceleration. An experimental basis for dynamic determination of vertical, FQ, and lateral, FY, forces at the wheel using strain measuring in the foot of the rail is given. Measurements of the dynamic forces during passing the train are normally very costly and uneasy. This method consisting of measuring strains at selected points of the rail profile is very simple and therefore interesting.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JB - Senzory, čidla, měření a regulace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0097" target="_blank" >ED2.1.00/03.0097: AdMaS - Pokročilé stavební materiály, konstrukce a technologie</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Applied Methods of the Analysis of Static and Dynamic Loads of Structures and Machines
ISBN
978-3-03835-413-0
ISSN
1660-9336
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
203-206
Název nakladatele
Trans Tech Publications
Místo vydání
Switzerland
Místo konání akce
Mariánské Lázně
Datum konání akce
2. 6. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—