Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Measurement of Wheel and Guiding Forces on the Tracks

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F15%3APU112926" target="_blank" >RIV/00216305:26110/15:PU112926 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMM.732.203" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMM.732.203</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMM.732.203" target="_blank" >10.4028/www.scientific.net/AMM.732.203</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Measurement of Wheel and Guiding Forces on the Tracks

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Force interaction between a railway track and a vehicle affects the safety, comfort, and last but not least, maintenance costs. Train of wagons incidence on track in both transversal and vertical direction is simplified by the qualifying of force wheel (FQ), guiding (FY) and perpendicular and transverse acceleration. An experimental basis for dynamic determination of vertical, FQ, and lateral, FY, forces at the wheel using strain measuring in the foot of the rail is given. Measurements of the dynamic forces during passing the train are normally very costly and uneasy. This method consisting of measuring strains at selected points of the rail profile is very simple and therefore interesting.

  • Název v anglickém jazyce

    Measurement of Wheel and Guiding Forces on the Tracks

  • Popis výsledku anglicky

    Force interaction between a railway track and a vehicle affects the safety, comfort, and last but not least, maintenance costs. Train of wagons incidence on track in both transversal and vertical direction is simplified by the qualifying of force wheel (FQ), guiding (FY) and perpendicular and transverse acceleration. An experimental basis for dynamic determination of vertical, FQ, and lateral, FY, forces at the wheel using strain measuring in the foot of the rail is given. Measurements of the dynamic forces during passing the train are normally very costly and uneasy. This method consisting of measuring strains at selected points of the rail profile is very simple and therefore interesting.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JB - Senzory, čidla, měření a regulace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0097" target="_blank" >ED2.1.00/03.0097: AdMaS - Pokročilé stavební materiály, konstrukce a technologie</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Applied Methods of the Analysis of Static and Dynamic Loads of Structures and Machines

  • ISBN

    978-3-03835-413-0

  • ISSN

    1660-9336

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    203-206

  • Název nakladatele

    Trans Tech Publications

  • Místo vydání

    Switzerland

  • Místo konání akce

    Mariánské Lázně

  • Datum konání akce

    2. 6. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku