The Stress Relaxation of Modified Bitumens
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F15%3APU114104" target="_blank" >RIV/00216305:26110/15:PU114104 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1515/ijpeat-2015-0004" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1515/ijpeat-2015-0004</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1515/ijpeat-2015-0004" target="_blank" >10.1515/ijpeat-2015-0004</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Stress Relaxation of Modified Bitumens
Popis výsledku v původním jazyce
The Asphalt pavements in Central and Eastern Europe have to be resistant to high and very low temperatures and climatic changes. Especially emphasize influence of low temperatures seems to be critical parameter. That is why the modified bitumens with low temperature susceptibility and with high resistance to low temperature cracking are searched for. Dynamic Shear Rheometer (DSR) can be used as a quick method that can evaluate the modification system of bituminous binders. The advantage of DSR testing is also related to possibility of comparison of unaged and aged bitumen. The relaxations of shear stress of several asphalt rubber binders (containing 11 %, 13 %, 15 % and 17 % of crumb rubber) and paving bitumen were determined in DSR at the temperature of 0 degrees Celsius and -10 degrees Celsius. Relaxation tests were performed in the controlled strain regime. Total shear strain (rotation of upper geometry) was set to 1 % of the sample thickness and stress was applied for 60 s. Relaxation time was set
Název v anglickém jazyce
The Stress Relaxation of Modified Bitumens
Popis výsledku anglicky
The Asphalt pavements in Central and Eastern Europe have to be resistant to high and very low temperatures and climatic changes. Especially emphasize influence of low temperatures seems to be critical parameter. That is why the modified bitumens with low temperature susceptibility and with high resistance to low temperature cracking are searched for. Dynamic Shear Rheometer (DSR) can be used as a quick method that can evaluate the modification system of bituminous binders. The advantage of DSR testing is also related to possibility of comparison of unaged and aged bitumen. The relaxations of shear stress of several asphalt rubber binders (containing 11 %, 13 %, 15 % and 17 % of crumb rubber) and paving bitumen were determined in DSR at the temperature of 0 degrees Celsius and -10 degrees Celsius. Relaxation tests were performed in the controlled strain regime. Total shear strain (rotation of upper geometry) was set to 1 % of the sample thickness and stress was applied for 60 s. Relaxation time was set
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA03030381" target="_blank" >TA03030381: Nové zkušební metody asfaltových pojiv a směsí umožňující prodloužení životnosti asfaltových vozovek</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
The International Journal of Pavement Engineering and Asphalt Technology (PEAT)
ISSN
1464-8164
e-ISSN
—
Svazek periodika
16
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
DE - Spolková republika Německo
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
66-81
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—