Linking programs EUREKA and ERASMUS+ in internationalization of education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F15%3APU116684" target="_blank" >RIV/00216305:26110/15:PU116684 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.tojet.net/special/2015_9_1.pdf" target="_blank" >http://www.tojet.net/special/2015_9_1.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Linking programs EUREKA and ERASMUS+ in internationalization of education
Popis výsledku v původním jazyce
A unique apparatus for detecting anomalies in a porous medium using electrical impedance spectrometry was implemented at the Faculty of Civil Engineering of BUT through the solution of projects in the EUREKA program. This program is oriented to applied research with the necessary participation of foreign partners; work is carried out in both laboratory and field conditions. Foreign students of all forms of their education are also involved in research activities through the Erasmus + program. In this work they need knowledge in various areas of education, such as physics, mathematics, hydraulics, materials engineering, and more. Given that it is also a practical application of theoretical knowledge with a very attractive potential in the technical field, these activities are interesting for students.
Název v anglickém jazyce
Linking programs EUREKA and ERASMUS+ in internationalization of education
Popis výsledku anglicky
A unique apparatus for detecting anomalies in a porous medium using electrical impedance spectrometry was implemented at the Faculty of Civil Engineering of BUT through the solution of projects in the EUREKA program. This program is oriented to applied research with the necessary participation of foreign partners; work is carried out in both laboratory and field conditions. Foreign students of all forms of their education are also involved in research activities through the Erasmus + program. In this work they need knowledge in various areas of education, such as physics, mathematics, hydraulics, materials engineering, and more. Given that it is also a practical application of theoretical knowledge with a very attractive potential in the technical field, these activities are interesting for students.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LF13019" target="_blank" >LF13019: Systém sledování vybraných parametrů porézních látek metodou EIS v širokém spektru aplikací</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Turkish Online Journal of Educational Technology
ISSN
2146-7242
e-ISSN
—
Svazek periodika
neuv.
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
TR - Turecká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
322-329
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84957589694