Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Proč využívat laboratorní zkoušku Wehner/Schulze při návrhu obrusných vrstev

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F15%3APU117409" target="_blank" >RIV/00216305:26110/15:PU117409 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Proč využívat laboratorní zkoušku Wehner/Schulze při návrhu obrusných vrstev

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V článku je popsáno měřicí zařízení Wehner/Schulze, které slouží k laboratornímu stanovení součinitele tření povrchu vzorku po ohlazování. Toto zařízení má velký potenciál pro stanovení životnosti protismykových vlastností povrchů vozovek na odebraných vzorcích z hotových asfaltových i betonových vozovek. Může sloužit i k návrhu nových směsí, protože zkušební vzorky z asfaltových směsí lze připravovat i v laboratoři pomocí zhutňovače. V článku jsou uvedeny výsledky měření provedené zařízením Wehner/Schulze a přepočet laboratorně zjištěného součinitele tření na hodnoty součinitele podélného tření povrchu vozovky zjišťovaného zařízením TRT.

  • Název v anglickém jazyce

    Usefulness of Wehner/Schulze Laboratory Test for Design of Wearing Courses

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes the Wehner/Schulze measuring device, which is used for determination of friction coefficient after polishing of test specimen’s surface. This device has a great potential for prediction of skid resistance lifespan using cores taken from asphalt and concrete roads. It is also possible to use it for designing new asphalt mixtures because test samples can be made in laboratory by compactor. The paper presents results of measurements made by the Wehner/Schulze device and equations that allows conversion of friction coefficient measured in laboratory into values of longitudinal friction coefficient that is usually determined by TRT device directly on road surface.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA02030479" target="_blank" >TA02030479: Zavedení zrychlené laboratorní metody podle prEN 12697-49 k měření protismykových vlastností povrchů vozovek a jejich vývoje v závislosti na dopravním zatížení pro snížení nehodovosti a prodloužení životnosti obrusných vrstev</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Konference Asfaltové vozovky 2015

  • ISBN

    978-80-903925-7-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1-8

  • Název nakladatele

    PRAGOPROJEKT, a.s.

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    České Budějovice

  • Datum konání akce

    24. 11. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku