Fuzzy Logic for Design Verification of Steel Beams in Serviceability Limit State
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F15%3APU117737" target="_blank" >RIV/00216305:26110/15:PU117737 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.researchgate.net/publication/282688136_Fuzzy_logic_for_design_verification_of_steel_beams_in_serviceability_limit_state" target="_blank" >https://www.researchgate.net/publication/282688136_Fuzzy_logic_for_design_verification_of_steel_beams_in_serviceability_limit_state</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Fuzzy Logic for Design Verification of Steel Beams in Serviceability Limit State
Popis výsledku v původním jazyce
The maximum permissible deflection values in design standards are determined subjectively and can thus be considered as fuzzy numbers. Using the finite element method it was found that the lateral deflection of a slender beam under major axis bending can be relatively high. Nonlinear load-deflection analysis was applied for the compilation of the presented numerical studies. The serviceability limit state of beams with initial imperfections was studied. The limit moment, which yields the deflection that is equal to the maximum permissible value, was defined. Fuzzy analysis of the limit moment was evaluated using the general extension principle. Slendernesses of members for which the attainment of the maximum permissible value of deflection is the deciding limit state for design were determined.
Název v anglickém jazyce
Fuzzy Logic for Design Verification of Steel Beams in Serviceability Limit State
Popis výsledku anglicky
The maximum permissible deflection values in design standards are determined subjectively and can thus be considered as fuzzy numbers. Using the finite element method it was found that the lateral deflection of a slender beam under major axis bending can be relatively high. Nonlinear load-deflection analysis was applied for the compilation of the presented numerical studies. The serviceability limit state of beams with initial imperfections was studied. The limit moment, which yields the deflection that is equal to the maximum permissible value, was defined. Fuzzy analysis of the limit moment was evaluated using the general extension principle. Slendernesses of members for which the attainment of the maximum permissible value of deflection is the deciding limit state for design were determined.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/VG20132015109" target="_blank" >VG20132015109: Zvýšení prevence proti závažným haváriím energetických celků pomocí metod inspekce a údržby založených na základě rizika ve spojení s metodami diagnostického sledování životnosti</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
21st International Conference on Soft Computing - MENDEL 2015
ISBN
—
ISSN
1803-3814
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
91-96
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
23. 6. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—