Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Detail analysis of Suspension Foot Bridge

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F15%3APU117970" target="_blank" >RIV/00216305:26110/15:PU117970 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Detail analysis of Suspension Foot Bridge

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper describes a non-linear computation of the static and dynamic response on loading of a suspension foot bridge. Numerous complex structural analyses have been carried out in the course of the bridge design. All relevant standards have been respected. Appearances to the geometric non-linearity have to be all combination solved directly, could not be used superposition of individual load cases. The main analysis has involved the design of the load carrying structural system. Particular attentionhas been devoted to the analysis of the behavior of the bridge structure in the course of its erection. The procedure of the sequential mounting of individual panels has been defined in order to reduce the loading of pylons while keeping low the costs and speeding up the construction works as well. Not less than forty variants of the construction sequences have been analyzed. The bridge construction has complicated the fact, that the construction site has been accessible for trucks from

  • Název v anglickém jazyce

    Detail analysis of Suspension Foot Bridge

  • Popis výsledku anglicky

    This paper describes a non-linear computation of the static and dynamic response on loading of a suspension foot bridge. Numerous complex structural analyses have been carried out in the course of the bridge design. All relevant standards have been respected. Appearances to the geometric non-linearity have to be all combination solved directly, could not be used superposition of individual load cases. The main analysis has involved the design of the load carrying structural system. Particular attentionhas been devoted to the analysis of the behavior of the bridge structure in the course of its erection. The procedure of the sequential mounting of individual panels has been defined in order to reduce the loading of pylons while keeping low the costs and speeding up the construction works as well. Not less than forty variants of the construction sequences have been analyzed. The bridge construction has complicated the fact, that the construction site has been accessible for trucks from

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA14-25320S" target="_blank" >GA14-25320S: Aspekty použití komplexních nelineárních materiálových modelů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proc of 16th European Bridge Conference

  • ISBN

    0-947644-78-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1-8

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Edinburgh, Scotland

  • Místo konání akce

    Edinburgh, Scotland

  • Datum konání akce

    23. 6. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku