Detail analysis of Suspension Foot Bridge
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F15%3APU117970" target="_blank" >RIV/00216305:26110/15:PU117970 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Detail analysis of Suspension Foot Bridge
Popis výsledku v původním jazyce
This paper describes a non-linear computation of the static and dynamic response on loading of a suspension foot bridge. Numerous complex structural analyses have been carried out in the course of the bridge design. All relevant standards have been respected. Appearances to the geometric non-linearity have to be all combination solved directly, could not be used superposition of individual load cases. The main analysis has involved the design of the load carrying structural system. Particular attentionhas been devoted to the analysis of the behavior of the bridge structure in the course of its erection. The procedure of the sequential mounting of individual panels has been defined in order to reduce the loading of pylons while keeping low the costs and speeding up the construction works as well. Not less than forty variants of the construction sequences have been analyzed. The bridge construction has complicated the fact, that the construction site has been accessible for trucks from
Název v anglickém jazyce
Detail analysis of Suspension Foot Bridge
Popis výsledku anglicky
This paper describes a non-linear computation of the static and dynamic response on loading of a suspension foot bridge. Numerous complex structural analyses have been carried out in the course of the bridge design. All relevant standards have been respected. Appearances to the geometric non-linearity have to be all combination solved directly, could not be used superposition of individual load cases. The main analysis has involved the design of the load carrying structural system. Particular attentionhas been devoted to the analysis of the behavior of the bridge structure in the course of its erection. The procedure of the sequential mounting of individual panels has been defined in order to reduce the loading of pylons while keeping low the costs and speeding up the construction works as well. Not less than forty variants of the construction sequences have been analyzed. The bridge construction has complicated the fact, that the construction site has been accessible for trucks from
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA14-25320S" target="_blank" >GA14-25320S: Aspekty použití komplexních nelineárních materiálových modelů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proc of 16th European Bridge Conference
ISBN
0-947644-78-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1-8
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
Edinburgh, Scotland
Místo konání akce
Edinburgh, Scotland
Datum konání akce
23. 6. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—