Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Využití GNSS-RTK a permanentních sítí GNSS pro železniční bodové pole

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F16%3APU118327" target="_blank" >RIV/00216305:26110/16:PU118327 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Využití GNSS-RTK a permanentních sítí GNSS pro železniční bodové pole

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá formulací technologie přesného měření s využitím globálních navigačních satelitních systémů (GNSS) v železničním stavitelství pro realizaci prostorové polohy koleje v průběhu stavby nebo její následné údržby. Technnologie byla vyvinuta pro Správu železniční dopravní cesty, s.o. s cílem podpory automatizované technologie údržby prostorové polohy koleje na území České republiky (cca 64 350 km2 území). Článek popisuje základní kontext GNSS technologie v reálném čase a její použití pro přesné měření prostorové polohy koleje. Součástí technologie je i optimalizace zaměření v terénu založené na bázi řešení nejkratší (Hamiltonovy) cesty v grafu s dodatečnými podmínkami v uzlech. Optimalizace je řešena s ohledem na časovou a ekonomickou efektivitu Tecnologie umožňuje určení prostorové polohy s mezní odchylkou 10 až 15 mm vzhledem k nejbůližším permanentním stanicím CZEPOS na území České republiky

  • Název v anglickém jazyce

    Usage GNSS-RTK and GNSS permanent networks for railway geodetic control

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution deals with formulation of technology for precise positioning with use of global navigation satellite systems (GNSS) in railway engineering during construction and maintenance of railway line and its spatial position. The technology was developed for Railway Infrastructure Administration, state organization (SŽDC) in order to solve automated maintenance of spatial position of railway line on territory of the Czech Republic – area of 64,350 km2. The paper describes basic context of GNSS technology usage for railway precise positioning, and proposition of algorithm for field GNSS measurement optimization with use of the shortest Hamilton's journey in graph method with additional conditions in nodes. The optimization of field measurement solves its time demands and economic effectiveness. The technology enables precise position determination with absolute difference limit from 10 to 15 mm within GNSS CZEPOS permanent network on territory of the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Družicové metody v geodézii a katastru

  • ISBN

    978-80-86433-60-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    64-72

  • Název nakladatele

    ECON Publishing, s.r.o.

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    4. 2. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku