Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Determination of uncertain design parameters of post-tensioned composite bridge

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F16%3APU119783" target="_blank" >RIV/00216305:26110/16:PU119783 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Determination of uncertain design parameters of post-tensioned composite bridge

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the paper a soft-computing based small-sample inverse reliability method is employed to find selected design parameters of a single-span post-tensioned composite bridge to ensure its reliability and load-bearing capacity. The analyzed bridge is made of precast post-tensioned concrete girders, each composed of six segments that are connected by the transverse joints. According to diagnostic survey the bridge exhibits a spatial variability of deterioration which brings uncertainty into actual values of concrete strength in transverse joints and of actual loss of pre-stressing. Because of their significant effect on the bridge load-bearing capacity and reliability, both were considered as uncertain design parameters with the aim to find their critical values corresponding to desired reliability level and load-bearing capacity.

  • Název v anglickém jazyce

    Determination of uncertain design parameters of post-tensioned composite bridge

  • Popis výsledku anglicky

    In the paper a soft-computing based small-sample inverse reliability method is employed to find selected design parameters of a single-span post-tensioned composite bridge to ensure its reliability and load-bearing capacity. The analyzed bridge is made of precast post-tensioned concrete girders, each composed of six segments that are connected by the transverse joints. According to diagnostic survey the bridge exhibits a spatial variability of deterioration which brings uncertainty into actual values of concrete strength in transverse joints and of actual loss of pre-stressing. Because of their significant effect on the bridge load-bearing capacity and reliability, both were considered as uncertain design parameters with the aim to find their critical values corresponding to desired reliability level and load-bearing capacity.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Maintenance, Monitoring, Safety, Risk and Resilience of Bridges and Bridge Networks

  • ISBN

    978-1-138-02851-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1770-1775

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Brazílie

  • Místo konání akce

    Foz do Iguacu

  • Datum konání akce

    26. 6. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000405269000241