Determination of uncertain design parameters of post-tensioned composite bridge
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F16%3APU119783" target="_blank" >RIV/00216305:26110/16:PU119783 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Determination of uncertain design parameters of post-tensioned composite bridge
Popis výsledku v původním jazyce
In the paper a soft-computing based small-sample inverse reliability method is employed to find selected design parameters of a single-span post-tensioned composite bridge to ensure its reliability and load-bearing capacity. The analyzed bridge is made of precast post-tensioned concrete girders, each composed of six segments that are connected by the transverse joints. According to diagnostic survey the bridge exhibits a spatial variability of deterioration which brings uncertainty into actual values of concrete strength in transverse joints and of actual loss of pre-stressing. Because of their significant effect on the bridge load-bearing capacity and reliability, both were considered as uncertain design parameters with the aim to find their critical values corresponding to desired reliability level and load-bearing capacity.
Název v anglickém jazyce
Determination of uncertain design parameters of post-tensioned composite bridge
Popis výsledku anglicky
In the paper a soft-computing based small-sample inverse reliability method is employed to find selected design parameters of a single-span post-tensioned composite bridge to ensure its reliability and load-bearing capacity. The analyzed bridge is made of precast post-tensioned concrete girders, each composed of six segments that are connected by the transverse joints. According to diagnostic survey the bridge exhibits a spatial variability of deterioration which brings uncertainty into actual values of concrete strength in transverse joints and of actual loss of pre-stressing. Because of their significant effect on the bridge load-bearing capacity and reliability, both were considered as uncertain design parameters with the aim to find their critical values corresponding to desired reliability level and load-bearing capacity.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Maintenance, Monitoring, Safety, Risk and Resilience of Bridges and Bridge Networks
ISBN
978-1-138-02851-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1770-1775
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
Brazílie
Místo konání akce
Foz do Iguacu
Datum konání akce
26. 6. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000405269000241