Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

STUDIE KOMPOZITNÍHO TESTU MODELOVANÉHO KULOVITÝMI DISKRÉTNÍMI

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F16%3APU120463" target="_blank" >RIV/00216305:26110/16:PU120463 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    STUDIE KOMPOZITNÍHO TESTU MODELOVANÉHO KULOVITÝMI DISKRÉTNÍMI

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zaměřuje na porovnání výsledků simulací železničního štěrku, modelovaného pomocí kulovitých diskrétních elementů, s reálným experimentem tzv. kompozitního testu. Nejprve jsou prezentovány výsledky simulací, kdy je na kontaktu dvou kulovitých částic předepsán Hertzův zákon v normálovém směru a Coulombův zákon v tangenciálním směru. Poté jsou doplněny výsledky simulací modelu, do něhož je na kontaktu dvou částic přidán valivý odpor, který částečně brání vzájemné rotaci částic. V článku jsou prezentovány identifikované parametry obou modelů, tj. koeficient vnitřního tření φ a dva parametry valivého odporu. Parametr αr vyjadřuje vztah mezi rotační tuhostí, Kr, a smykovou tuhostí, Ks. Druhý parametr μr řídí maximální velikost plastického momentu Mplast, který vyjadřuje odpor proti vzájemné rotaci obou zrn.

  • Název v anglickém jazyce

    STUDY OF COMPOSITE ELEMENT TEST MODELLED BY SPHERICAL DISCRETE ELEMENTS

  • Popis výsledku anglicky

    The article compares results of railway ballast simulations, modelled by spherical discrete elements, with the real experiment of so-called Composite element test. First results of the simulations with Hertzian law in normal direction and Coulomb law in tangential direction are presented. After that the results with resistance in rolling are added. Due to this resistance the rotation between particles is particularly abused. Standard model of rolling resistance assumes the initial linear behaviour of rolling moment which depends on rolling stiffness, Kr, and upper limit of this moment called the plastic moment in rolling, Mplast These two numbers are expressed with help of two model parameters. The first parameter, αr, defines a relationship between elastic stiffness in rolling Kr and shear stiffness Ks. The second parameter, μr, acts as the maximal value of the plastic rolling moment of the contact. The effect of these two parameters on response of an assembly of spherical grains is investigated on simulations of Composite element test (CET).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Juniorstav 2016

  • ISBN

    978-80-214-5311-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1-8

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Brno, Česká republika

  • Místo konání akce

    Fakulta stavební, VUT v Brně

  • Datum konání akce

    28. 1. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku