Fuzzy Analysis of the Serviceability Limit State of a Truss Cantilever
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F16%3APU120585" target="_blank" >RIV/00216305:26110/16:PU120585 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.iaras.org/iaras/journals/ijtam" target="_blank" >http://www.iaras.org/iaras/journals/ijtam</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Fuzzy Analysis of the Serviceability Limit State of a Truss Cantilever
Popis výsledku v původním jazyce
The presented article deals with the analysis of the reliability of a steel truss structure. The principal design criteria of structural analysis are described. Conventional and unconventional methods of reliability analysis are discussed. The serviceability limit state is studied in the light of fuzzy uncertainty of the geometric parameters of load bearing members of the truss structure. The deformation of the studied truss structure is evaluated as the output fuzzy number using the general extension principle. Material and geometric linear and material linear and geometric non-linear FEM methods are used to determine the deformation of the truss structure. The application of advanced computational methods of reliability analysis in operational research is discussed.
Název v anglickém jazyce
Fuzzy Analysis of the Serviceability Limit State of a Truss Cantilever
Popis výsledku anglicky
The presented article deals with the analysis of the reliability of a steel truss structure. The principal design criteria of structural analysis are described. Conventional and unconventional methods of reliability analysis are discussed. The serviceability limit state is studied in the light of fuzzy uncertainty of the geometric parameters of load bearing members of the truss structure. The deformation of the studied truss structure is evaluated as the output fuzzy number using the general extension principle. Material and geometric linear and material linear and geometric non-linear FEM methods are used to determine the deformation of the truss structure. The application of advanced computational methods of reliability analysis in operational research is discussed.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA14-17997S" target="_blank" >GA14-17997S: Globální citlivostní analýza v nelineární stavební mechanice</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International Journal of Theoretical and Applied Mechanics
ISSN
2367-8984
e-ISSN
—
Svazek periodika
2016
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
BG - Bulharská republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
112-117
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—