Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fuzzy Analysis of the Serviceability Limit State of a Truss Cantilever

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F16%3APU120585" target="_blank" >RIV/00216305:26110/16:PU120585 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.iaras.org/iaras/journals/ijtam" target="_blank" >http://www.iaras.org/iaras/journals/ijtam</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Fuzzy Analysis of the Serviceability Limit State of a Truss Cantilever

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The presented article deals with the analysis of the reliability of a steel truss structure. The principal design criteria of structural analysis are described. Conventional and unconventional methods of reliability analysis are discussed. The serviceability limit state is studied in the light of fuzzy uncertainty of the geometric parameters of load bearing members of the truss structure. The deformation of the studied truss structure is evaluated as the output fuzzy number using the general extension principle. Material and geometric linear and material linear and geometric non-linear FEM methods are used to determine the deformation of the truss structure. The application of advanced computational methods of reliability analysis in operational research is discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    Fuzzy Analysis of the Serviceability Limit State of a Truss Cantilever

  • Popis výsledku anglicky

    The presented article deals with the analysis of the reliability of a steel truss structure. The principal design criteria of structural analysis are described. Conventional and unconventional methods of reliability analysis are discussed. The serviceability limit state is studied in the light of fuzzy uncertainty of the geometric parameters of load bearing members of the truss structure. The deformation of the studied truss structure is evaluated as the output fuzzy number using the general extension principle. Material and geometric linear and material linear and geometric non-linear FEM methods are used to determine the deformation of the truss structure. The application of advanced computational methods of reliability analysis in operational research is discussed.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA14-17997S" target="_blank" >GA14-17997S: Globální citlivostní analýza v nelineární stavební mechanice</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Theoretical and Applied Mechanics

  • ISSN

    2367-8984

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2016

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    BG - Bulharská republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    112-117

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus