Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tentative characterization of old structural concrete through mechanical fracture parameters.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F16%3APU121051" target="_blank" >RIV/00216305:26110/16:PU121051 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Tentative characterization of old structural concrete through mechanical fracture parameters.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Structural concrete of the building of Vítkovice railway station from 1970s is characterized via mechanical fracture parameters. In this paper, six core-drilled cylindrical specimens with diameter of 75 mm were provided by a Chevron type notch of depth of 12 mm. Three-point bending fracture tests were conducted on these specimens supported as beams with the span of 170 mm. Load vs. deflection and load vs. crack mouth opening displacement diagrams were recorded from which modulus of elasticity (E), fracture toughness (KIc) and fracture energy (GF) were determined using linear elastic fracture mechanics approach and work-of-fracture method. Mean values of these parameters (with their coefficient of variability) were obtained as follows: E = 39.4 GPa (29.1 %), KIc = 0.90 MPa m1/2 (18.5 %), GF = 174.0 J/m2 (26.0 %). These parameters can serve as first guess or indicative values for structural assessment and life-time predictions.

  • Název v anglickém jazyce

    Tentative characterization of old structural concrete through mechanical fracture parameters.

  • Popis výsledku anglicky

    Structural concrete of the building of Vítkovice railway station from 1970s is characterized via mechanical fracture parameters. In this paper, six core-drilled cylindrical specimens with diameter of 75 mm were provided by a Chevron type notch of depth of 12 mm. Three-point bending fracture tests were conducted on these specimens supported as beams with the span of 170 mm. Load vs. deflection and load vs. crack mouth opening displacement diagrams were recorded from which modulus of elasticity (E), fracture toughness (KIc) and fracture energy (GF) were determined using linear elastic fracture mechanics approach and work-of-fracture method. Mean values of these parameters (with their coefficient of variability) were obtained as follows: E = 39.4 GPa (29.1 %), KIc = 0.90 MPa m1/2 (18.5 %), GF = 174.0 J/m2 (26.0 %). These parameters can serve as first guess or indicative values for structural assessment and life-time predictions.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů