Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

An Engineering Heat and Mass Transport Model Utilized for Concrete at Fire

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F17%3APU121441" target="_blank" >RIV/00216305:26110/17:PU121441 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/KEM.738.58" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/KEM.738.58</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/KEM.738.58" target="_blank" >10.4028/www.scientific.net/KEM.738.58</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    An Engineering Heat and Mass Transport Model Utilized for Concrete at Fire

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Mathematical models which can sufficiently describe processes proceeding in concrete during fire play an important role when assessing a load bearing capacity of concrete structures. In this paper a coupled heat and mass transport model based on principles of conservation of mass and energy is presented. A 2D computational solver using FEM was created to find three unknowns – a temperature, an amount of free water and a magnitude of pore pressure in concrete cross section during rapid heating. These variables, mutually connected through state equation, are necessary not only for determination the load bearing capacity of concrete element but also for prediction of concrete spalling. A parametric study of numerical results influenced by material properties of concrete (e.g. permeability, thermal conductivity) and initial conditions (e.g. relative humidity, temperature) is introduced and discussed in the end.

  • Název v anglickém jazyce

    An Engineering Heat and Mass Transport Model Utilized for Concrete at Fire

  • Popis výsledku anglicky

    Mathematical models which can sufficiently describe processes proceeding in concrete during fire play an important role when assessing a load bearing capacity of concrete structures. In this paper a coupled heat and mass transport model based on principles of conservation of mass and energy is presented. A 2D computational solver using FEM was created to find three unknowns – a temperature, an amount of free water and a magnitude of pore pressure in concrete cross section during rapid heating. These variables, mutually connected through state equation, are necessary not only for determination the load bearing capacity of concrete element but also for prediction of concrete spalling. A parametric study of numerical results influenced by material properties of concrete (e.g. permeability, thermal conductivity) and initial conditions (e.g. relative humidity, temperature) is introduced and discussed in the end.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Key Engineering Materials (web)

  • ISSN

    1662-9795

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    738

  • Číslo periodika v rámci svazku

    58

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    58-68

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85020920370