Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

VLIV FACILITY MANAGEMENTU NA OPTIMALIZACI NÁVRHU PROJEKTU

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F17%3APU122446" target="_blank" >RIV/00216305:26110/17:PU122446 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    VLIV FACILITY MANAGEMENTU NA OPTIMALIZACI NÁVRHU PROJEKTU

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento článek se zabývá aplikací nástrojů facility managementu do procesu výstavby a provozování zelených budov. Náklady spojené s nemovitostmi lze obecně rozdělit na dvě základní skupiny. Na jedné straně se nachází náklady na pořízení a na straně druhé se jedná o provozní náklady životního cyklu objektu. Tyto budoucí provozní náklady mají významný vliv v přípravě projektu na rozhodování investora při volbě vhodných technologií, materiálů, konstrukčních řešení a dispozic. Cílem článku je sledování provozních nákladů zelených staveb a praktická aplikace principů facility managementu již v procesu plánování a návrhu technického řešení stavby. Monitorovanými stavbami jsou 3 budovy nadace Partnerství. Jedná se o novostavbu administrativní budovy, rekonstrukci administrativní budovy a stávající budovu. Názorně jsou představeny rozdíly v provozních nákladech jednotlivých budov. Provozní náklady jsou přepočítány na m3 obestavěného prostoru a na počet lidí, kteří využívají zařízení. Prezentované výsledky jsou založeny na výpočtech a skutečně dosažených hodnot.

  • Název v anglickém jazyce

    THE EFFECT OF FACILITY MANAGEMENT TO OPTIMIZE THE DESIGN OF THE PROJECT

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with the application of instruments of facility management in the process of construction and operation of green buildings. Costs which are related to real estate and construction can be divided into two basic groups. On the one side is the cost of acquisition and on the other hand it is an operational life cycle costs of the object. These future operating costs have a significant impact in preparing the project on investor's decision in selecting appropriate technologies, materials, designs and layouts. The aim of this article is the monitoring operating costs of green buildings and the practical application of principles of facility management into the planning process and the technical designing of the building. Monitored buildings are 3 buildings of Partnership Foundation. One of building is a new administrative building, second is an administration building and the last is the existing building. The paper presents clearly the differences in operating costs of individual buildings. Operating costs are converted to m3 of enclosed space and the number of people who use the devices. The presented results are based on calculations and the actual numbers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Juniorstav 2017

  • ISBN

    978-80-214-5462-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1-7

  • Název nakladatele

    VUT v Brně, FAST

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    26. 1. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku