Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Long-pitch Corrugation Measurement – Tram lines and Railway lines Comparison

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F17%3APU123592" target="_blank" >RIV/00216305:26110/17:PU123592 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Long-pitch Corrugation Measurement – Tram lines and Railway lines Comparison

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The focus of this paper lies on monitoring of the rail defects in curves of small radii, especially long-pitch corrugation. This article follows contributions, which were presented at previous years of Young Scientist conference. The author provides further details of the formation and development of this imperfection of the rails and describes some of the methods to reduce the development of short waves in this contribution. Part of the paper is focused on the measurement of tramway tracks of Dopravni podnik mesta Brna. Author compares measurement of tramway tracks with monitoring of railway infrastructure. The article also brings the view on differences in quantity and quality of defects of running surface of rail heads when comparing these kinds of tracks. In addition, different approaches of reduction of the development of the long-pitch corrugation, applied by the infrastructure managers, are included in the comparison.

  • Název v anglickém jazyce

    Long-pitch Corrugation Measurement – Tram lines and Railway lines Comparison

  • Popis výsledku anglicky

    The focus of this paper lies on monitoring of the rail defects in curves of small radii, especially long-pitch corrugation. This article follows contributions, which were presented at previous years of Young Scientist conference. The author provides further details of the formation and development of this imperfection of the rails and describes some of the methods to reduce the development of short waves in this contribution. Part of the paper is focused on the measurement of tramway tracks of Dopravni podnik mesta Brna. Author compares measurement of tramway tracks with monitoring of railway infrastructure. The article also brings the view on differences in quantity and quality of defects of running surface of rail heads when comparing these kinds of tracks. In addition, different approaches of reduction of the development of the long-pitch corrugation, applied by the infrastructure managers, are included in the comparison.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    9th International Scientific Conference of Civil Engineering and Architecture YOUNG SCIENTIST

  • ISBN

    978-80-553-3136-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    101-107

  • Název nakladatele

    Technical University of Košice, Faculty of Civil Engineering

  • Místo vydání

    Košice

  • Místo konání akce

    High Tatras

  • Datum konání akce

    20. 4. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku