Pevnosti spojů při namáhání asfaltových pásů a stanovení odolnosti proti odlupování ve spojích
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F17%3APU124700" target="_blank" >RIV/00216305:26110/17:PU124700 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://stavba.tzb-info.cz/izolace-proti-vode-a-radonu/16032-pevnosti-spoju-pri-namahani-asfaltovych-pasu-a-stanoveni-odolnosti-proti-odlupovani-ve-spojich" target="_blank" >http://stavba.tzb-info.cz/izolace-proti-vode-a-radonu/16032-pevnosti-spoju-pri-namahani-asfaltovych-pasu-a-stanoveni-odolnosti-proti-odlupovani-ve-spojich</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pevnosti spojů při namáhání asfaltových pásů a stanovení odolnosti proti odlupování ve spojích
Popis výsledku v původním jazyce
Asfaltový pás jak dobře všichni víme, se používá hlavně jako izolace stavebních konstrukcí, přesněji řečeno jako hydroizolace spodní stavby. Avšak asfaltový pás v široké míře používáme ve stavební praxi, jak u šikmých, tak i u plochých střech. U plochých střech je možno asfaltový pás také použít i jako parozábranu položenou na nosnou konstrukci střechy. Pokud asfaltové pásy používáme, je nezbytně nutné vhodně určit typ používaného asfaltového pásu na danou funkci a nedílnou součástí je i jejich vzájemný spoj. Je ale třeba se věnovat aspektům, které mohou ovlivnit kvality pásů technologií provádění a to v místě vzájemných spojů. Vzájemný spoj můžeme definovat jako nejslabší článek systému. S touto problematikou úzce souvisí rozvoj výroby asfaltových izolačních pásů a jejich modifikace. Znamená to nejen zvýšení kvality vyrobených asfaltových izolačních pásů, ale i nutnost zabývat se technologií provádění k novým materiálovým vlastnostem těchto výrobků. Problematika spolehlivosti hydroizolací ve spojích je spojena s vysokou kvalitou prováděných prací. Tato kvalita je ovlivněna nejen lidským faktorem, ale i použitou technologií u provádění hydroizolačního souvrství. Dalším ovlivňujícím faktorem je druh užitého asfaltového hydroizolačního pásu. Je nesmírně důležité a vhodně zvolit druh asfaltového pásu, který můžeme použít jako hydroizolaci spodní stavby. Přesněji řečeno se musí jednat o asfaltové pásy s nenasákavou nosnou vložkou.
Název v anglickém jazyce
Strength of joints when stressing asphalt bands and determining peeling resistance in joints
Popis výsledku anglicky
Asphalt strip, as we all know well, is mainly used as insulation of building structures, more precisely as waterproofing of the lower structure. However, asphalt strip is widely used in building practice, both in oblique and flat roofs. For flat roofs, the asphalt belt can also be used as a vapor barrier laid on the roof structure. If we use asphalt bands, it is imperative that the type of bitumen belt used for the given function is appropriately identified, and an integral part of it is their mutual connection. However, it is necessary to address the aspects that may influence the quality of the bands of the implementation technologies at the point of mutual relations. We can define the mutual link as the weakest part of the system. This issue is closely related to the development of asphalt insulation bands and their modification. This means not only improving the quality of the produced asphalt insulating belts, but also the need to address the technology of implementation to the new material properties of these products. The reliability of waterproofing in the joints is connected with the high quality of the work carried out. This quality is influenced not only by the human factor but also by the applied technology in the waterproofing formation. Another influencing factor is the type of bitumen waterproofing strip used. It is extremely important to choose a type of asphalt strip that can be used as the waterproofing of the lower structure. More specifically, they must be asphalt strips with an unsupported carrier.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1408" target="_blank" >LO1408: AdMaS UP - Pokročilé stavební materiály, konstrukce a technologie</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
TZB-info
ISSN
1801-4399
e-ISSN
—
Svazek periodika
neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
7/2017
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1-6
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—