Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

THE EFFECTS OF RAIL RAIL CORRUGATIONS ON NOISE AND VIBRATION

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F17%3APU124703" target="_blank" >RIV/00216305:26110/17:PU124703 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.journalakustika.com/journal/volume-28/" target="_blank" >https://www.journalakustika.com/journal/volume-28/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    THE EFFECTS OF RAIL RAIL CORRUGATIONS ON NOISE AND VIBRATION

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with the issue of the development of rail corrugations with short waves and slipwaves on train track rails and their impacts on the level of noise and vibrations spreading from passing such tracks. For measurement purposes, appropriate measurement stations were selected on corridor lines and an appropriate measurement methodology was proposed. The presented acoustic and vibration parameters were obtained during the passage of selected train sets in two measurement campaigns. A suitable mathematical method based on the use of time-frequency methods in the frequency domain was selected to evaluate the measurements. Additionally a relatively new time-frequency analysis was also used to analyze the measurement. The conclusion of the paper contains recommendations for further measurements.

  • Název v anglickém jazyce

    THE EFFECTS OF RAIL RAIL CORRUGATIONS ON NOISE AND VIBRATION

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with the issue of the development of rail corrugations with short waves and slipwaves on train track rails and their impacts on the level of noise and vibrations spreading from passing such tracks. For measurement purposes, appropriate measurement stations were selected on corridor lines and an appropriate measurement methodology was proposed. The presented acoustic and vibration parameters were obtained during the passage of selected train sets in two measurement campaigns. A suitable mathematical method based on the use of time-frequency methods in the frequency domain was selected to evaluate the measurements. Additionally a relatively new time-frequency analysis was also used to analyze the measurement. The conclusion of the paper contains recommendations for further measurements.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Akustika

  • ISSN

    1801-9064

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    28

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    79-89

  • Kód UT WoS článku

    000426563100013

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85029788110