Možnosti zvýšení kapacity parapetních mostních konstrukcí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F17%3APU125714" target="_blank" >RIV/00216305:26110/17:PU125714 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Možnosti zvýšení kapacity parapetních mostních konstrukcí
Popis výsledku v původním jazyce
Dodatečné předpínání je vhodné, spolehlivé a trvanlivé řešení pro zesílení stávajících železobetonových mostních konstrukcí. S vysokou S vysokou účinností dodatečného předpínání se můžeme setkat na mnoha realizovaných aplikacích při rekonstrukcích mostů po celém světě. Na silniční síti v České republice se stále nachází několik tisíc trámových a deskových mostů, které již nevyhovují svojí kapacitou náročným dopravním podmínkám. Nejstarší železobetonové trámové mosty, z let 1905–1915, jsou navrhované ještě podle Mostního řádu rakouského ministerstva železnic z roku 1904, kdy největším uvažovaným zatížením byl silniční parní válec o hmotnosti 18 tun. Na dnes platné hodnoty zatížení nejsou tyto mosty nadimenzovány. Příspěvek se zabývá zesilováním parapetních trámových mostů z let 1905-1930. Jedná se o mosty, které mají dva hlavní nosníky vytažené nad vozovku a mostovka je podporována příčníky. Příčníky spojují oba hlavní nosníky a spolu s nimi tvoří v příčném směru polorám, který zajišťuje prostorovou tuhost konstrukce. Rozpětí polí těchto mostů se nejčastěji pohybuje v rozmezí 15 až 25 m.
Název v anglickém jazyce
Possibility of Increasing the Load Bearing Capacity of Parapet Bridge Structures
Popis výsledku anglicky
Post-tensioning is a suitable, reliable and durable method for strengthening existing reinforced concrete bridge structures. The high efficiency of post-tensioning can be seen on many implemented applications for bridge reconstructions worldwide. There are still several thousands of beam and slab bridges the load capacity of which no longer meets the demanding transport conditions. The oldest reinforced concrete beam bridges, from 1905-1915, are designed according to the Austrian Ministry of Railways Bridge Standard of 1904 when the largest load to be considered was the 18-tonne road steamroller. These bridges are not dimensioned for the currently valid traffic load values. The paper deals with the strengthening of the parapet beam bridges from the period of 1905-1930. These bridges have two main beams pulled over the bridge deck which is supported by cross beams. The cross beams connect the two main beams, forming a half-frame in the transverse direction which provides spatial rigidity of the structure. The spans of these bridges are usually in the range of 15 to 25 m.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
24. Betonářské dny Sborník příspěvků konference
ISBN
978-80-906759-0-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
1-7
Název nakladatele
Česká betonářská společnost ČSSI
Místo vydání
Litomyšl
Místo konání akce
Litomyšl
Datum konání akce
22. 11. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—