Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Možnosti širšího využití dynamického smykového reometru (DSR) pro hodnocení vlastností silničních asfaltů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F17%3APU126287" target="_blank" >RIV/00216305:26110/17:PU126287 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.silnicnispolecnost.cz/cs/casopisy/silnicni-obzor/" target="_blank" >http://www.silnicnispolecnost.cz/cs/casopisy/silnicni-obzor/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Možnosti širšího využití dynamického smykového reometru (DSR) pro hodnocení vlastností silničních asfaltů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V článku jsou popsány nejběžnější metody pro určení fyzikálních vlastností asfaltových pojiv, které jsou v posledních letech postupně doplňovány funkčními zkouškami, jež výstižněji popisují složité chování v průběhu životnosti asfaltové vozovky. Pro zatřiďování silničních asfaltů se stále používají tradiční empirické zkoušky stanovení penetrace jehlou a stanovení bodu měknutí metodou kroužek a kulička. Článek ukazuje, že výsledky těchto empirických zkoušek lze odvodit pomocí dynamického smykového reometru (DSR). Zároveň jsou uvedeny příklady, které ukazují, že je možné pomocí DSR popsat vlastnosti asfaltových pojiv v celém teplotním spektru.

  • Název v anglickém jazyce

    Possibilities of wider use of the dynamic shear rheometer (DSR) for the assessment of asphalt binder properties

  • Popis výsledku anglicky

    The paper discuss the most common methods for determining physical properties of asphalt binders. In recent years, these have been gradually supplemented by functional tests methods that describe the complex behaviour of asphalt binder more closely. Yet, the traditional empirical test such as the penetration and the softening point still play the foremost role in the testing the asphalt behaviour and binder categorization. The paper demonstrates that the result of these empirical tests can be derived from the mechanical-dynamic analysis when using Dynamic Shear Rheometer (DSR) equipment. Simultaneously, examples which describe that is possible to characterize the binder behaviour using DSR in the whole temperature spectrum are presented.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1408" target="_blank" >LO1408: AdMaS UP - Pokročilé stavební materiály, konstrukce a technologie</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Silniční obzor

  • ISSN

    0322-7154

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    12

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    327-331

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus