Možnosti širšího využití dynamického smykového reometru (DSR) pro hodnocení vlastností silničních asfaltů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F17%3APU126287" target="_blank" >RIV/00216305:26110/17:PU126287 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.silnicnispolecnost.cz/cs/casopisy/silnicni-obzor/" target="_blank" >http://www.silnicnispolecnost.cz/cs/casopisy/silnicni-obzor/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Možnosti širšího využití dynamického smykového reometru (DSR) pro hodnocení vlastností silničních asfaltů
Popis výsledku v původním jazyce
V článku jsou popsány nejběžnější metody pro určení fyzikálních vlastností asfaltových pojiv, které jsou v posledních letech postupně doplňovány funkčními zkouškami, jež výstižněji popisují složité chování v průběhu životnosti asfaltové vozovky. Pro zatřiďování silničních asfaltů se stále používají tradiční empirické zkoušky stanovení penetrace jehlou a stanovení bodu měknutí metodou kroužek a kulička. Článek ukazuje, že výsledky těchto empirických zkoušek lze odvodit pomocí dynamického smykového reometru (DSR). Zároveň jsou uvedeny příklady, které ukazují, že je možné pomocí DSR popsat vlastnosti asfaltových pojiv v celém teplotním spektru.
Název v anglickém jazyce
Possibilities of wider use of the dynamic shear rheometer (DSR) for the assessment of asphalt binder properties
Popis výsledku anglicky
The paper discuss the most common methods for determining physical properties of asphalt binders. In recent years, these have been gradually supplemented by functional tests methods that describe the complex behaviour of asphalt binder more closely. Yet, the traditional empirical test such as the penetration and the softening point still play the foremost role in the testing the asphalt behaviour and binder categorization. The paper demonstrates that the result of these empirical tests can be derived from the mechanical-dynamic analysis when using Dynamic Shear Rheometer (DSR) equipment. Simultaneously, examples which describe that is possible to characterize the binder behaviour using DSR in the whole temperature spectrum are presented.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1408" target="_blank" >LO1408: AdMaS UP - Pokročilé stavební materiály, konstrukce a technologie</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Silniční obzor
ISSN
0322-7154
e-ISSN
—
Svazek periodika
neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
12
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
327-331
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—