PROBLEMATIKA URČOVÁNÍ TLOUŠTĚK A KUBATUR KONSTRUKČNÍCH VRSTEV VOZOVEK
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F17%3APU126793" target="_blank" >RIV/00216305:26110/17:PU126793 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
PROBLEMATIKA URČOVÁNÍ TLOUŠTĚK A KUBATUR KONSTRUKČNÍCH VRSTEV VOZOVEK
Popis výsledku v původním jazyce
Tento článek se zabývá problematikou přesnosti určování tlouštěk a kubatur konstrukčních vrstev vozovek. Poukázáno bude na reálně dosažitelnou výškovou přesnost zaměření povrchů konstrukčních vrstev při použití vybraných geodetických metod. Rozhodující dopad na výslednou přesnost studovaných veličin však budou mít systematické změny v geodetickém základu, v zemním tělese a v konstrukčních vrstvách, které nastávají v časovém období mezi geodetickým zaměřením ploch dílčích konstrukčních vrstev. Při kontrolách geometrické přesnosti tlouštěk vrstev bude poukázáno na limity geodetických metod zejména na tenkých vrstvách. Přesnost určení kubatur bude závislá na přesnosti a podrobnosti plošného a profilového výškového měření dílčích konstrukčních vrstev.
Název v anglickém jazyce
FACTORS IN THE DETERMINATION OF THICKNESS AND CUBIC CAPACITY OF ROADWAY STRUCTURAL LAYERS
Popis výsledku anglicky
This paper sets out to examine the factors in the precise determination of the thickness and cubic capacity of structural roadway layers. The achievable accuracy of altitudinal measurements on the surface of structural layers using selected surveying methods will be discussed. By the same token, systematic changes in the surveying sources, in the land mass and in the layers of building materials, which occur between time separate surveys of the surfaces of roadway sublayers, will have a decisive effect on the final accuracy of quantities studied. Follow-up surveys checking the geometric accuracy of layer thicknesses will reflect the limits of surveying methods, namely with thin layers. The precise determination of cubic capacity will depend on accuracy and nicety of area and profile altitudinal measurements of structural sublayers.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Geodézie a kartografia v doprave
ISBN
978-80-89626-08-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
1-14
Název nakladatele
Slovenská spoločnost geodetov a kartografov
Místo vydání
Košice
Místo konání akce
Košice
Datum konání akce
21. 9. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—