JE POTŘEBA SPOLEČENSKÝCH VĚD V PEDAGOGICKÉ PŘÍPRAVĚ UČITELŮ TECHNICKÝCH PŘEDMĚTŮ A PRAKTICKÉHO VYUČOVÁNÍ?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F17%3APU127585" target="_blank" >RIV/00216305:26110/17:PU127585 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
JE POTŘEBA SPOLEČENSKÝCH VĚD V PEDAGOGICKÉ PŘÍPRAVĚ UČITELŮ TECHNICKÝCH PŘEDMĚTŮ A PRAKTICKÉHO VYUČOVÁNÍ?
Popis výsledku v původním jazyce
Dlouhou dobu jsem se domnívala, že humanitní, společenské a technické vědy toho nemají příliš mnoho společného, že jde o dva rozdílné světy. Po jednadvaceti letech na Vysokém učení technickém v Brně naopak nacházím stále více styčných bodů. Čím více spolupracuji se stavebními podniky, musím s uspokojením konstatovat, že i zde jsou stále aktuálnější témata motivace, komunikace, dokonce i vzdělávání a firemní kultury, která se dříve zdála být doménou věd výhradně humanitních. Zdá se mi, že dosavadní bariéry rozvoje některých firem leží právě v oněch zmíněných prolínajících se tématech, a proto je dialog a schopnost najít společnou řeč přinejmenším v pedagogickém procesu přípravy učitelů technických oborů či praktického vyučování nanejvýš vhodný.
Název v anglickém jazyce
IS THE NEED FOR SOCIAL SCIENCES IN THE PEDAGOGICAL PREPARATION OF TECHNICAL AND PRACTICAL SUBJECTS TEACHERS?
Popis výsledku anglicky
I've thought a long time that humanitarian, social and technical sciences don't have much in common, that they are totally different worlds. After 21 years on the Brno Technical University I am surprised I am finding more and more overlapping things every day. I am happy to notice that the more I collaborate with construction companies the more I acknowledge the important topics they are facing. Motivation, communication and education and company environment are growing more important although they would seem to be rather humanitarian based areas. As to my understanding this are nowadays being the biggest challenges of some companies and therefore is the dialog and the ability to find common ground at least in the education process of all these areas is most desirable.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
60500 - Other Humanities and the Arts
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Pedagogická přípravaučitelů praktického vyučování
ISBN
978-80-7481-201-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
1-13
Název nakladatele
Národní ústav pro vzdělávání
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Beroun
Datum konání akce
30. 11. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—