Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Charakteristika betonů železobetonových konstrukcí 60. a 70. let 20. století

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F18%3APU130272" target="_blank" >RIV/00216305:26110/18:PU130272 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Charakteristika betonů železobetonových konstrukcí 60. a 70. let 20. století

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V článku jsou popsána specifika betonů a výztuží z 2. poloviny 20. století, včetně porovnání s vlastnostmi současně vyráběných betonů. Mezi uvedenými příklady jsou uvedeny vlastnosti betonů z výpravní budovy nádraží Ostrava - Vítkovice, komplexu objektů Transgas a budovy ČVUT v Praze. U betonů jsou uvedeny mechanické vlastnosti. U betonů jsou uvedeny mechanické vlastnosti, výsledky rozboru velikosti kameniva a jeho petrografického složení, hmotostní poměr pojiva ke kamenivu a mikrostruktura betonů. V porovnání s dnešními betony lze rozdíly spatřovat v mírnějších požadavcích na pevnostní třídu betonu podle agresivity prostředí, v malém krytí výztuže a z technologického hlediska v nízké účinnosti používaných plastifikačních přísad.

  • Název v anglickém jazyce

    Features of Concretes of Reinforced Structures from the 60s and 70s of the 20th Century

  • Popis výsledku anglicky

    The article describes particularities of concrete and reinforcements used in the 2nd half of the 20th century, including the comparison with currently produced concrete types. The features of concretes from the 60s and 70s of the 20th century are demonstrated on structural concretes from the Ostrava-Vítkovice railway station hall, the Transgas complex and the building of the Faculty of Civil Engineering CTU in Prague. The article shows mechanical properties, results of analysis of the size of the aggregate and its petrographic structure, the weight ratio of the binding agent to the aggregate and the microstructure of concretes. The differences in this comparison with contemporary concretes is in less strict requirements for the strength class of concrete according to the aggressivity of the environment, in smaller concrete cover of the reinforcement and – from the technological point of view – in low effectivity of the used admixtures.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/DG16P02R007" target="_blank" >DG16P02R007: Analýza a prezentace hodnot moderní architektury 60. a 70. let 20. století jako součásti národní a kulturní identity ČR.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Beton TKS

  • ISSN

    1213-3116

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    54-60

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus