Asfaltové směsi s vysokým modulem tuhosti obsahující vyšší podíl R-materiálu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F19%3APU134889" target="_blank" >RIV/00216305:26110/19:PU134889 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Asfaltové směsi s vysokým modulem tuhosti obsahující vyšší podíl R-materiálu
Popis výsledku v původním jazyce
Asfaltové směsi svysokým modulem tuhosti (VMT) se používají do podkladních aložních vrstev vozovek svysokýmdopravním zatížením. Hlavní charakteristikou těchto směsí je vyšší obsah asfaltů nižší gradace. Ztohoto důvodu může být velmi vhodné používat do těchto směsí R-materiál, pro který je charakteristický právě obsah zestárnutého tvrdéhoasfaltu. Vprvní části tohotopříspěvku je zmíněn švýcarský koncept směsí AC EME a uvádí se vybrané funkční vlastnosti těchto směsí. Dále se článek zaměřuje na nové typy asfaltových směsí VMT, které obsahují vyšší podíl R-materiálu vkombinaci svysoce modifikovanými pojivy. Na těchto směsích byly provedeny vybrané funkční zkoušky apomocí výpočtového softwaru LayEps byla posouzena životnost asfaltové vozovky, která obsahuje vrstvy znavržených směsí.
Název v anglickém jazyce
High Modulus Asphalt Mixtures with a higher content of Reclaimed Asphalt Pavement
Popis výsledku anglicky
High modulus asphalt mixtures (EME) are suitable for binder or base asphalt courses with high traffic load. These mixtures typically have a higher content ofbitumen with lower penetration grade, so it is convenient to use reclaimed asphalt pavement (RAP) in them as RAP typically contains some aged hard bitumen. The introductory part of this article mentions the Swiss concept of AC EME mixtures and states their selected functional properties.It further focuses on the newtypesof EME mixtures that contain ahigher amount of RAP material as well as highly modified binders. These mixtures were firstly subjected to a number of functional tests; then the LayEps software was used to assess the expected lifetime period of an asphalt pavement with layers madeof the above-mentioned mixtures.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20501 - Materials engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TH01011292" target="_blank" >TH01011292: Výzkum a aplikace nových technologií stavby a oprav vozovek se sníženou tloušťkou asfaltových vrstev</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník ASFALTOVÉ VOZOVKY 2019
ISBN
978-80-906809-3-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
1-9
Název nakladatele
PRAGOPROJEKT, a.s., K Ryšánce 1668/16, 147 54 Praha 4
Místo vydání
České Budějovice
Místo konání akce
České Budějovice
Datum konání akce
26. 11. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—