Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dynamic Impact Modeling as a Road Transport Crisis Management Support Tool

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F19%3APU135995" target="_blank" >RIV/00216305:26110/19:PU135995 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989100:27200/19:10241940 RIV/70883521:28140/19:63523799

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/2076-3387/9/2/29" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2076-3387/9/2/29</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/admsci9020029" target="_blank" >10.3390/admsci9020029</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Dynamic Impact Modeling as a Road Transport Crisis Management Support Tool

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Crisis management must provide data to allow for real-time decision-making. Accurate data is especially needed to minimize the risk of critical infrastructure failure. Research into the possible impacts of critical infrastructure failure is a part of developing a functional and secure infrastructure for each nation state. Road transport is one such sector that has a significant impact on its functions. When this fails, there may be a cascading spread of impacts on the energy, health, and other sectors. In this regard, this paper focuses on the dynamic modeling of the impacts of critical road infrastructure failures. It proposes a dynamic modeling system based on a stochastic approach. Its essence is the macroscopic model-based comparative analysis of a road with a critical element and detour roads. The outputs of this system are planning documents that determine the impacts of functional parameter degradation on detour roads—not only applicable in decision-making concerning the selection of the optimal detour road, but also as a support mechanism in minimising possible risks. In this article we aim to expand the extent of knowledge in the Crisis management and critical infrastructure protection in the road transport sector fields.

  • Název v anglickém jazyce

    Dynamic Impact Modeling as a Road Transport Crisis Management Support Tool

  • Popis výsledku anglicky

    Crisis management must provide data to allow for real-time decision-making. Accurate data is especially needed to minimize the risk of critical infrastructure failure. Research into the possible impacts of critical infrastructure failure is a part of developing a functional and secure infrastructure for each nation state. Road transport is one such sector that has a significant impact on its functions. When this fails, there may be a cascading spread of impacts on the energy, health, and other sectors. In this regard, this paper focuses on the dynamic modeling of the impacts of critical road infrastructure failures. It proposes a dynamic modeling system based on a stochastic approach. Its essence is the macroscopic model-based comparative analysis of a road with a critical element and detour roads. The outputs of this system are planning documents that determine the impacts of functional parameter degradation on detour roads—not only applicable in decision-making concerning the selection of the optimal detour road, but also as a support mechanism in minimising possible risks. In this article we aim to expand the extent of knowledge in the Crisis management and critical infrastructure protection in the road transport sector fields.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/VI20152019049" target="_blank" >VI20152019049: RESILIENCE 2015: Dynamické hodnocení odolnosti souvztažných subsystémů kritické infrastruktury</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Administrative Sciences

  • ISSN

    2076-3387

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    0-16

  • Kód UT WoS článku

    000474932200001

  • EID výsledku v databázi Scopus