Pore Structure Regulation in Refractory Grog with Alumina Content over 45 %
Popis výsledku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
Výsledek na webu
DOI - Digital Object Identifier
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Pore Structure Regulation in Refractory Grog with Alumina Content over 45 %
Popis výsledku v původním jazyce
The present study focuses on ways of reducing the porosity of a high-alumina grog and thus obtaining a raw material suitable for the production of dense refractory materials. The experiments have shown that it is possible to regulate porosity by using clay with better sinterability and phosphoric acid in the production of grog from claystone with alumina content over 40 %, a minimal Fe2O3 content, a minimal content of CaO and alkali oxides.
Název v anglickém jazyce
Pore Structure Regulation in Refractory Grog with Alumina Content over 45 %
Popis výsledku anglicky
The present study focuses on ways of reducing the porosity of a high-alumina grog and thus obtaining a raw material suitable for the production of dense refractory materials. The experiments have shown that it is possible to regulate porosity by using clay with better sinterability and phosphoric acid in the production of grog from claystone with alumina content over 40 %, a minimal Fe2O3 content, a minimal content of CaO and alkali oxides.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Sborník konference
ISBN
978-3-0357-1519-4
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
75-81
Počet stran knihy
177
Název nakladatele
Trans Tech Publications
Místo vydání
Švýcarsko
Kód UT WoS kapitoly
—
Základní informace
Druh výsledku
C - Kapitola v odborné knize
OECD FORD
Civil engineering
Rok uplatnění
2020