Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Štíhlost ocelových trubek vyplněných betonem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F20%3APU136838" target="_blank" >RIV/00216305:26110/20:PU136838 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Štíhlost ocelových trubek vyplněných betonem

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V článku je provedena analýza chování trubky vyplněné betonem při namáhání osovým tlakem, zejména je sledována hranice mezi prostým tlakem a vzpěrem. Pozornost je věnována parametrům, které při návrhu ovlivňují štíhlost ocelové trubky vyplněné betonem. Jsou to průřezové charakteristiky, materiálové vlastnosti oceli a betonu a vzpěrná délka sloupu. Numerický výpočet naznačuje, že při vyplnění betonem se štíhlost pro výpočet vzpěru zvýší. Výsledky analýzy poslouží jako základ pro predikci způsobu chování zkušebních těles různé délky v odezvě na zatížení centrickým tlakem.

  • Název v anglickém jazyce

    Slenderness of Concrete Filled Steel Tubes

  • Popis výsledku anglicky

    The article analyses the behaviour of a concrete-filled tube when subjected to axial compression, especially the boundary between simple compression and buckling is observed. Attention is paid to the parameters that affect the slenderness of the steel tube filled with concrete. These are the cross-sectional characteristics, the material properties of steel and concrete and the buckling length of the column. The numerical calculation indicates that the slenderness for the buckling calculation will increase when filled with concrete. The results of the analysis will serve as a basis for predicting the behaviour of test specimens of different lengths in response to centric pressure loads.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů