Únavové chování nosníků vyztužených GFRP výztuží
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F20%3APU138230" target="_blank" >RIV/00216305:26110/20:PU138230 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Únavové chování nosníků vyztužených GFRP výztuží
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek řeší problematiku vlivu únavového zatížení na chování betonových prvků s vnitřní GFRP výztuží. Cílem experimentálního programu bylo kvantifikovat vliv únavového zatížení na mechanické vlastnosti ohýbaných prvků vyztužených GFRP výztuží. Navržený prvek představoval nosník simulující výřez části vozidly přímo pojížděné desky, jehož rozměry i způsob vyztužení byly upraveny s ohledem na možnosti zkušební laboratoře a zajištění opakovatelnosti testu. Experimentálně ověřeny byly dvě různá schémata působícího únavového zatížení: a) s konstantní amplitudou zatížení, b) s postupně rostoucí amplitudou. Působící únavové zatížení s konstantní amplitudou bylo navrženo s cílem dosáhnout únavovou životnost prvku ≥ 2 mil. cyklů. Při únavovém zatěžování s rostoucí amplitudou bylo zvyšováno zatěžování každých 50 000 cyklů o 5 % maximálního zatížení v cyklu. Výsledná únavová životnost takto zatížených vzorků byla porovnána s předpokládanou únavovou životností určenou dle Minerova pravidla o lineárním sčítání
Název v anglickém jazyce
Fatigue Behaviour of GFRP Reinforced Beams
Popis výsledku anglicky
This article deals with the influence of fatigue loading on the behaviour of GFRP (Glass Fibre Reinforced Polymers) reinforced concrete elements. The aim of the experimental programme is to quantify the effect of fatigue loading on the mechanical properties of GFRP reinforced beams subjected to flexure. The proposed element was a beam simulating the cut-out part of a reinforced concrete slab directly subjected to traffic loading. The dimensions and the amount of reinforcement were adjusted regarding the possibilities of the testing laboratory and to ensure the repeatability of the test. Two different fatigue loading schemes were experimentally verified: a) a constant load amplitude, b) a gradually increasing amplitude. The applied fatigue load with a constant amplitude was designed to achieve a fatigue life of the element ≥ 2×106 cycles. In the case of fatigue loading with an increasing amplitude, the load was increased every 50,000 cycles by 5% of the maximum load in the cycle. The resulting fatigue
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů