Bezbariérovost jako součást staveb veřejnédopravy ve městech
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F21%3APU141701" target="_blank" >RIV/00216305:26110/21:PU141701 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Bezbariérovost jako součást staveb veřejnédopravy ve městech
Popis výsledku v původním jazyce
Problematika bezbariérové přístupnosti pro osoby se specifickými potřebami bývá často považována za okrajovou nebo takřka opomíjenou záležitost, i když z etického hlediska jde o velmi důležité téma zajišťující základní předpoklad možnosti užívání navrhovaných staveb. Samotné prvky dopravních staveb, jako jsou zastávky, nástupní perony a dopravní uzly jsou veřejným prostorem/stavbami, pro které je stavebně-technická přístupnost řízena technickými předpisy, normativy a požadavky Vyhl. 398/2009 Sb. Vyhláška o obecných technických požadavcích zabezpečujících bezbariérové užívání staveb [1]. V rámci komplexního návrhu a jeho posouzení by měla být zohledněna i bezbariérová návaznost vozového parku. Cílem článku je poukázat na konkrétní bezbariérová, stavebně-technická řešení dopravních staveb v rámci tramvajových linek v Brně, s ohledem na jejich bezbariérovou přístupnost.
Název v anglickém jazyce
Barrier-freeness as a part of public transport constructions in cities
Popis výsledku anglicky
The issue of barrier-free accessibility for people with special needs is often considered a marginal or almost neglected issue, although from an ethical point of view it is a very important topic providing a basic prerequisite for the possibility of using the proposed buildings. The very elements of transport structures, such as stops, boarding platforms and transport junctions, are public spaces / structures for which the construction-technical accessibility is governed by technical regulations, standards and requirements. 398/2009 Sb. Decree on general technical requirements ensuring barrier-free use of buildings [1]. Barrier-free continuity of the vehicle fleet should also be taken into account in the comprehensive design and its assessment. The aim of the article is to point out specific barrier-free, construction-technical solutions of transport structures within tram lines in Brno, with regard to their barrier-free accessibility.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20103 - Architecture engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů