Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Identification of Damage on Sluice Hoist Beams Using Local Mode Evoked by Swept Frequency Excitation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F21%3APU143259" target="_blank" >RIV/00216305:26110/21:PU143259 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/1424-8220/21/19/6357/htm" target="_blank" >https://www.mdpi.com/1424-8220/21/19/6357/htm</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/s21196357" target="_blank" >10.3390/s21196357</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Identification of Damage on Sluice Hoist Beams Using Local Mode Evoked by Swept Frequency Excitation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    As a global vibration characteristic, natural frequency often suffers from insufficient sensitivity to structural damage, which is associated with local variations of structural material or geometric properties. Such a drawback is particularly significant when dealing with the large scale and complexity of sluice structural systems. To this end, a damage detection method in sluice hoist beams is proposed that relies on the utilization of the local primary frequency (LPF), which is obtained based on the swept frequency excitation (SFE) technique and local resonance response band (LRRB) selection. Using this method, the local mode of the target sluice hoist beam can be effectively excited, while the vibrations of other components in the system are suppressed. As a result, the damage will cause a significant shift in the LPF of the sluice hoist beam at the local mode. A damage index was constructed to quantitatively reflect the damage degree of the sluice hoist beam. The accuracy and reliability of the proposed method were verified on a three-dimensional finite element model of a sluice system, with the noise resistance increased from 0.05 to 0.2 based on the hammer impact method. The proposed method exhibits promising potential for damage detection in complex structural systems.

  • Název v anglickém jazyce

    Identification of Damage on Sluice Hoist Beams Using Local Mode Evoked by Swept Frequency Excitation

  • Popis výsledku anglicky

    As a global vibration characteristic, natural frequency often suffers from insufficient sensitivity to structural damage, which is associated with local variations of structural material or geometric properties. Such a drawback is particularly significant when dealing with the large scale and complexity of sluice structural systems. To this end, a damage detection method in sluice hoist beams is proposed that relies on the utilization of the local primary frequency (LPF), which is obtained based on the swept frequency excitation (SFE) technique and local resonance response band (LRRB) selection. Using this method, the local mode of the target sluice hoist beam can be effectively excited, while the vibrations of other components in the system are suppressed. As a result, the damage will cause a significant shift in the LPF of the sluice hoist beam at the local mode. A damage index was constructed to quantitatively reflect the damage degree of the sluice hoist beam. The accuracy and reliability of the proposed method were verified on a three-dimensional finite element model of a sluice system, with the noise resistance increased from 0.05 to 0.2 based on the hammer impact method. The proposed method exhibits promising potential for damage detection in complex structural systems.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TF06000016" target="_blank" >TF06000016: Pokročilý systém pro monitorování, diagnostiku a posouzení spolehlivosti rozsáhlých betonových infrastruktur</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    SENSORS

  • ISSN

    1424-8220

  • e-ISSN

    1424-3210

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    19

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    1-16

  • Kód UT WoS článku

    000727109400001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85115376155