Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

EpMPF 2.0 - Energopiloty metodou přenosovych funkcí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F22%3APR37500" target="_blank" >RIV/00216305:26110/22:PR37500 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://geotech.fce.vutbr.cz/epilot/" target="_blank" >https://geotech.fce.vutbr.cz/epilot/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    EpMPF 2.0 - Energopiloty metodou přenosovych funkcí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Software EpMPF 2.0 je určen pro analýzu silově – deformačního chování osamělých velkoprůměrových energopilot zatížených jak mechanicky, tak i teplotně s využitím metody přenosových funkcí. K dispozici jsou tři typy přenosových funkcí - hyperbolická, kubická parabola a cyklická. Program umožňuje čtyři typy analýz: 1. Mechanické zatěžování (bez vlivu teploty), 2. Teplotní zatěžování (pouze vliv teploty), 3. Mechanicko-teplotní zatěžovaní (kombinace mechanického zatížení (síly) v hlavě piloty a cyklického, příp. monotónního teplotního zatěžování) a 4. Mechanicko-Teplotní zatěžování, NB = 0 (kombinace mechanického zatížení (síla) v hlavě piloty a monotónního teplotního zatěžování s fixací posunu v hlavě piloty).

  • Název v anglickém jazyce

    EpMPF 2.0 -Energypile - Load-transfer method

  • Popis výsledku anglicky

    The EpMPF 2.0 software is intended for the analysis of the force-deformation behaviour of a single large-diameter energy piles loaded both mechanically and thermally using the load-transfer method. Three types of load-transfer functions are available – hyperbolic, cubic parabola and cyclic. The program allows four types of analysis: 1. Mechanical loading (without the effect of temperature), 2. Thermal loading (only the effect of temperature), 3. Mechanical-thermal loading (combination of mechanical loading (force) in the pile head and monotonous or cyclic thermal loading) and 4. Mechanical-Thermal loading, ZP = 0 (combination of mechanical loading (force) in the pile head and monotonous thermal loading with prescribed zero displacement in the pile head).

Klasifikace

  • Druh

    R - Software

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TN01000056" target="_blank" >TN01000056: Centrum pokročilých materiálů a efektivních budov</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    EpMPF 2.0

  • Technické parametry

    Softwarová aplikace EpMPF_2.0 je vytvořena v programovacím jazyce Python. Aplikace je spustitelná v prostředí Windows bez nutnosti instalace komponent softwaru. Ovládání je formou grafického uživatelského rozhraní, v němž uživatel zadává charakteristiky energopiloty, zeminy a nastavuje parametry výpočtu a typ analýzy. Výstupem jsou grafické závislosti: 1. Svislá síla v hlavě energopiloty-sedání energopiloty (mezní zatěžovací křivka), 2. Osová síla – hloubka, 3. Svislý posun – hloubka, 4. Mobilizované plášťové tření – hloubka.

  • Ekonomické parametry

    Ekonomické přínosy vytvořené aplikace jsou dány z komerční a nekomerční činnosti partnerů projektu. Přímý ekonomický přínos (finanční částka) je obtížně vyčíslitelný, protože vliv teploty se může např. projevit na zvýšení síly v pilotě, a tedy na zvýšení nákladů. Hlavní přínos softwaru je v bezpečnějším návrhu osově zatížené piloty. Použitím softwaru se předpokládá, že dojde k realističtějšímu návrhu pilotového základu oproti současnému stavu, kdy není zahrnut vliv teploty na změnu únosnosti piloty.

  • IČO vlastníka výsledku

    00216305

  • Název vlastníka

    Vysoké učení technické v Brně