The Longh-Pitch Corrugation Development in Small Radii Curves
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F22%3APU146523" target="_blank" >RIV/00216305:26110/22:PU146523 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ojs.cvut.cz/ojs/index.php/APP/article/view/8150" target="_blank" >https://ojs.cvut.cz/ojs/index.php/APP/article/view/8150</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14311/APP.2022.35.0049" target="_blank" >10.14311/APP.2022.35.0049</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Longh-Pitch Corrugation Development in Small Radii Curves
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the phenomenon of long-pitch corrugation in curves of the small radii and also the effects that accelerate or slow down its development. The paper presents data from sections of railway track measured for new rails, rails before and after grinding or replacement. The effect of train speeds running through the curves and the associated cant deficiency or excess were studied. The tendencies of long-pitch corrugation development are described, which can be used to estimate when maintenance action or rail replacement will be necessary.
Název v anglickém jazyce
The Longh-Pitch Corrugation Development in Small Radii Curves
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the phenomenon of long-pitch corrugation in curves of the small radii and also the effects that accelerate or slow down its development. The paper presents data from sections of railway track measured for new rails, rails before and after grinding or replacement. The effect of train speeds running through the curves and the associated cant deficiency or excess were studied. The tendencies of long-pitch corrugation development are described, which can be used to estimate when maintenance action or rail replacement will be necessary.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Modern railway for 21st Century
ISBN
978-80-01-06996-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
49-53
Název nakladatele
Czech Technical University in Prague
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
10. 5. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—