Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Návrhová odolnost mostního nosníku s ohledem na průběh degradačních procesů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F23%3APU147118" target="_blank" >RIV/00216305:26110/23:PU147118 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://juniorstav.fce.vutbr.cz/wp-content/uploads/sites/22/files/Sbornik_Juniorstav_2023.pdf" target="_blank" >https://juniorstav.fce.vutbr.cz/wp-content/uploads/sites/22/files/Sbornik_Juniorstav_2023.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Návrhová odolnost mostního nosníku s ohledem na průběh degradačních procesů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek představuje základní teoretické aspekty a softwarovou implementaci pro stanovení návrhové odolnosti železobetonového mostního nosníku s ohledem na průběh degradačních procesů a požadovanou míru spolehlivosti. Únosnost je stanovena pro mezní stavy únosnosti – mezní ohybová a smyková únosnost – a mezní stavy použitelnosti – omezení šířky trhlin a napětí v betonu a v betonářské výztuži. Z pohledu degradace jsou modelovány průběh karbonatace betonu a následná koroze výztuže. Z hlediska spolehlivosti je pak reflektována třída následků/spolehlivosti doporučená pro danou konstrukci a jí odpovídající indexy spolehlivosti. Metodika a software jsou testovány na příkladu stávajícího železobetonového jednopolového mostu z nosníků PD20.

  • Název v anglickém jazyce

    Design resistance of bridge girder with respect to degradation processes

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with basic theoretical aspects and software implementation for determining the design resistance of reinforced concrete bridge girder with respect to degradation processes. The load bearing capacity is determined for the ultimate limit state – limit bending and shear capacity – and serviceability limit states – limiting the width of crack and stresses in concrete and in reinforcement. From the point of view of degradation, the carbonation of concrete and subsequent corrosion of reinforcement are modelled. In terms of reliability, theconsequence/reliability class recommended for the design and its corresponding reliability indices are reflected. The methodology and software are tested on an example of an existing reinforced concrete bridge made of PD20 girders.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TH04010138" target="_blank" >TH04010138: Účinné semi-pravděpodobnostní metody při návrhu a posouzení konstrukcí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů