Návrhová odolnost mostního nosníku s ohledem na průběh degradačních procesů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F23%3APU147118" target="_blank" >RIV/00216305:26110/23:PU147118 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://juniorstav.fce.vutbr.cz/wp-content/uploads/sites/22/files/Sbornik_Juniorstav_2023.pdf" target="_blank" >https://juniorstav.fce.vutbr.cz/wp-content/uploads/sites/22/files/Sbornik_Juniorstav_2023.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Návrhová odolnost mostního nosníku s ohledem na průběh degradačních procesů
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek představuje základní teoretické aspekty a softwarovou implementaci pro stanovení návrhové odolnosti železobetonového mostního nosníku s ohledem na průběh degradačních procesů a požadovanou míru spolehlivosti. Únosnost je stanovena pro mezní stavy únosnosti – mezní ohybová a smyková únosnost – a mezní stavy použitelnosti – omezení šířky trhlin a napětí v betonu a v betonářské výztuži. Z pohledu degradace jsou modelovány průběh karbonatace betonu a následná koroze výztuže. Z hlediska spolehlivosti je pak reflektována třída následků/spolehlivosti doporučená pro danou konstrukci a jí odpovídající indexy spolehlivosti. Metodika a software jsou testovány na příkladu stávajícího železobetonového jednopolového mostu z nosníků PD20.
Název v anglickém jazyce
Design resistance of bridge girder with respect to degradation processes
Popis výsledku anglicky
The paper deals with basic theoretical aspects and software implementation for determining the design resistance of reinforced concrete bridge girder with respect to degradation processes. The load bearing capacity is determined for the ultimate limit state – limit bending and shear capacity – and serviceability limit states – limiting the width of crack and stresses in concrete and in reinforcement. From the point of view of degradation, the carbonation of concrete and subsequent corrosion of reinforcement are modelled. In terms of reliability, theconsequence/reliability class recommended for the design and its corresponding reliability indices are reflected. The methodology and software are tested on an example of an existing reinforced concrete bridge made of PD20 girders.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TH04010138" target="_blank" >TH04010138: Účinné semi-pravděpodobnostní metody při návrhu a posouzení konstrukcí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů