Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ASFALTOVÉ VRSTVY S VÝZTUŽNÝMI SKLOVLÁKNITÝMI MŘÍŽEMI

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F23%3APU150008" target="_blank" >RIV/00216305:26110/23:PU150008 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    ASFALTOVÉ VRSTVY S VÝZTUŽNÝMI SKLOVLÁKNITÝMI MŘÍŽEMI

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Za účelem omezení vývoje trhlin v netuhých vozovkách lze mezi asfaltové vrstvy vkládat výztužné geosyntetické prvky (výztužné mříže, kompozity, netkané textilie). Obecně platí, že vozovka vyztužená geosyntetiky vykazuje 2krát až 14krát vyšší absorpci energie vznikající trhliny nežli nevyztužená vozovka. Často skloňovaným tématem odborné veřejnosti je, do jaké míry může vložení těchto výztužných prvků ovlivnit spojení asfaltových vrstev, které je důležité pro správnou funkci vyztužení ve vozovce. Příspěvek je zaměřen na posouzení vybraných faktorů ovlivňujících kvalitu spojení vyztužených asfaltových vrstev a představuje výsledky spojení vrstev na souvrstvích realizovaných v laboratoři, či na pokusném úseku, kde byly výztužné mříže umístěny pod tenkou obrusnou vrstvu tl. 30 mm. Důležitou součástí výzkumu bylo sledování účinků dopravního zatížení na spojení vrstev.

  • Název v anglickém jazyce

    ASPHALT MIXTURES WITH REINFORCED FIBERGLASS GRIDS

  • Popis výsledku anglicky

    To reduce the development of cracks in asphalt pavements, reinforcing geosynthetics (reinforcing grids, composites, non-woven fabrics) can be inserted between the asphalt layers. In general, a roadway with embedded interlayer geosynthetic reinforcement absorbs crack energy approximately 2-14 times higher than an unreinforced structure. A frequently discussed topic in the technical community is the extent to which the insertion of these reinforcement components can affect the bonding of the asphalt layers. This paper focuses on the evaluation of selected factors affecting the bond quality of reinforced asphalt layers. The results of layer bonding on laboratory prepared samples and on a test section using grids under a thin asphalt layer of 30 mm thickness are presented. The effect of heavy traffic loads on the layer bonding is observed.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/CK01000033" target="_blank" >CK01000033: Prodloužení životnosti vozovek krajských a místních komunikací pomocí inovativních asfaltových vrstev s využitím vysokopevnostních kompozitních materiálů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů