ASFALTOVÉ VRSTVY S VÝZTUŽNÝMI SKLOVLÁKNITÝMI MŘÍŽEMI
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F23%3APU150008" target="_blank" >RIV/00216305:26110/23:PU150008 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
ASFALTOVÉ VRSTVY S VÝZTUŽNÝMI SKLOVLÁKNITÝMI MŘÍŽEMI
Popis výsledku v původním jazyce
Za účelem omezení vývoje trhlin v netuhých vozovkách lze mezi asfaltové vrstvy vkládat výztužné geosyntetické prvky (výztužné mříže, kompozity, netkané textilie). Obecně platí, že vozovka vyztužená geosyntetiky vykazuje 2krát až 14krát vyšší absorpci energie vznikající trhliny nežli nevyztužená vozovka. Často skloňovaným tématem odborné veřejnosti je, do jaké míry může vložení těchto výztužných prvků ovlivnit spojení asfaltových vrstev, které je důležité pro správnou funkci vyztužení ve vozovce. Příspěvek je zaměřen na posouzení vybraných faktorů ovlivňujících kvalitu spojení vyztužených asfaltových vrstev a představuje výsledky spojení vrstev na souvrstvích realizovaných v laboratoři, či na pokusném úseku, kde byly výztužné mříže umístěny pod tenkou obrusnou vrstvu tl. 30 mm. Důležitou součástí výzkumu bylo sledování účinků dopravního zatížení na spojení vrstev.
Název v anglickém jazyce
ASPHALT MIXTURES WITH REINFORCED FIBERGLASS GRIDS
Popis výsledku anglicky
To reduce the development of cracks in asphalt pavements, reinforcing geosynthetics (reinforcing grids, composites, non-woven fabrics) can be inserted between the asphalt layers. In general, a roadway with embedded interlayer geosynthetic reinforcement absorbs crack energy approximately 2-14 times higher than an unreinforced structure. A frequently discussed topic in the technical community is the extent to which the insertion of these reinforcement components can affect the bonding of the asphalt layers. This paper focuses on the evaluation of selected factors affecting the bond quality of reinforced asphalt layers. The results of layer bonding on laboratory prepared samples and on a test section using grids under a thin asphalt layer of 30 mm thickness are presented. The effect of heavy traffic loads on the layer bonding is observed.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/CK01000033" target="_blank" >CK01000033: Prodloužení životnosti vozovek krajských a místních komunikací pomocí inovativních asfaltových vrstev s využitím vysokopevnostních kompozitních materiálů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů