Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The strain gauge module for measurement on railway superstructure

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F24%3APR38832" target="_blank" >RIV/00216305:26110/24:PR38832 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The strain gauge module for measurement on railway superstructure

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The created functional sample represents the interface for strain gauge measurements. The module is designed primarily for the needs of the Sbox datalogger (FV2023_1) and measurements on railway infrastructure. However, the module is designed to be used with a wide range of other devices. The module allows strain measurements in either quarter bridge, half bridge or full bridge connections. It connects to a datalogger or measurement control panel via a Canon 9 pin connector. The supply voltage is 3.3 V. Parameter switching is realized by DIP switches. The device is built in a waterproof box with IP65 protection.

  • Název v anglickém jazyce

    The strain gauge module for measurement on railway superstructure

  • Popis výsledku anglicky

    The created functional sample represents the interface for strain gauge measurements. The module is designed primarily for the needs of the Sbox datalogger (FV2023_1) and measurements on railway infrastructure. However, the module is designed to be used with a wide range of other devices. The module allows strain measurements in either quarter bridge, half bridge or full bridge connections. It connects to a datalogger or measurement control panel via a Canon 9 pin connector. The supply voltage is 3.3 V. Parameter switching is realized by DIP switches. The device is built in a waterproof box with IP65 protection.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    FV2024_2

  • Číselná identifikace

    188744

  • Technické parametry

    The module is designed primarily for the needs of the Sbox datalogger (FV2023_1) and measurements on railway infrastructure. However, the module is designed to be used with a wide range of other devices. The module allows strain measurements in either quarter bridge, half bridge or full bridge connections. It connects to a datalogger or measurement control panel via a Canon 9 pin connector. The supply voltage is 3.3 V. The amplification of the module is switchable with an additional offset setting. The offset is adjusted by a trimmer located inside the box. The gain can be set to three gain values: 10x; 100x; 1000x. The bandwidth setting is also adjusted via a DIP switch and can be set to 200 Hz and 1 kHz or more. The module allows switching between 120Ω and 350Ω bridge. Parameter switching is done via DIP switches. The strain gauges are connected to the module via a built-in terminal block. The device is built in a waterproof box with IP65 protection.

  • Ekonomické parametry

    The created module is designed especially for measurements on the railway superstructure using the SBox datalogger. The knowledge of deformation phenomena occurring on the superstructure will allow to detect important characteristics during the loading of the railway grating. The module can also be used for measurements with other measuring stations with simple adaptation. At present, the economic benefits cannot be fully evaluated. On the other hand, the functional model provides a cheap and sufficiently accurate solution and therefore the possibility to implement the sensing of deformation phenomena cheaply and easily at a very affordable price. And the quantities describing the dynamic loads can be used for other types of analyses and measurements. The module can also be effectively used, for example, in the creation of devices providing information on the speed of passing trains, or their relatively easy identification. Primary use of the module is envisaged for long-term, research-type measurements on su

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    00216305

  • Název vlastníka

    Vysoké učení technické v Brně

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    V - Výsledek je využíván vlastníkem

  • Požadavek na licenční poplatek

    A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem