The effect of stiffening of fully composite modular footbridge on horizontal loads
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F24%3APU150555" target="_blank" >RIV/00216305:26110/24:PU150555 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://juniorstav.fce.vutbr.cz/wp-content/uploads/2024/04/03_DOI_24076-FINAL-David-Vasatko-1.pdf" target="_blank" >https://juniorstav.fce.vutbr.cz/wp-content/uploads/2024/04/03_DOI_24076-FINAL-David-Vasatko-1.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The effect of stiffening of fully composite modular footbridge on horizontal loads
Popis výsledku v původním jazyce
In the design of the footbridge structure, horizontal loads, primarily from wind effects, cannot be overlooked. During the research of the fully composite modular footbridge revealed low horizontal stiffness, which is significantly affected by the connection points. Horizontal stiffness is mainly controlled by the joint plates at the module connections and therefore horizontal stiffening in the plane of the cross members was proposed. The stiffening adheres to the modular system and does not interfere with the assembly of the footbridge for the required span. The different stiffness of the footbridge in the horizontal plane without and with the use of horizontal bracing was experimentally verified.
Název v anglickém jazyce
The effect of stiffening of fully composite modular footbridge on horizontal loads
Popis výsledku anglicky
In the design of the footbridge structure, horizontal loads, primarily from wind effects, cannot be overlooked. During the research of the fully composite modular footbridge revealed low horizontal stiffness, which is significantly affected by the connection points. Horizontal stiffness is mainly controlled by the joint plates at the module connections and therefore horizontal stiffening in the plane of the cross members was proposed. The stiffening adheres to the modular system and does not interfere with the assembly of the footbridge for the required span. The different stiffness of the footbridge in the horizontal plane without and with the use of horizontal bracing was experimentally verified.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FW06010649" target="_blank" >FW06010649: Udržitelná výroba kompozitních materiálů 4.0 - Vývoj nových typů a složení kompozitních materiálů s ohledem na účinné využití materiálových zdrojů s minimalizovaným environmentálním impaktem</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů