Rekonstrukce obloukového mostu přes řeku Radbuzu v Holýšově
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F24%3APU151440" target="_blank" >RIV/00216305:26110/24:PU151440 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rekonstrukce obloukového mostu přes řeku Radbuzu v Holýšově
Popis výsledku v původním jazyce
Článek popisuje rekonstrukci silničního obloukového mostu ev. č. 0264-2 přes řeku Radbuzu v Holýšově u Plzně. Stávající most byl postaven v roce 1933. Tento historický most byl tvořen obloukem s rozpětím 35,0 m a čelními stěnami, mezi kterými byl proveden zásyp ze těrkového materiálu s vozovkou ve vrchním souvrství. V průběhu let docházelo k zatékání do těchto vnitřních prostor, uvnitř mostu tak vznikaly nekontrolovatelné oblasti promáčení, které způsobovaly navazující poruchy nosné konstrukce. Stěžejní částí rekonstrukce byla diagnostika mostu, která potvrdila materiálovou vhodnost a funkčnost hlavního nosného oblouku, i když se sníženými materiálovými charakteristikami. Možnost využít stávající oblouk značně usnadnila způsob rekonstrukce a uspořila investorovi nemalé finanční prostředky.
Název v anglickém jazyce
Reconstruction of the arch bridge over the Radbuza River in Holýšov
Popis výsledku anglicky
The paper describes the reconstruction of the road arch bridge No. 0264-2 over the Radbuza River in Holýšov near Pilsen. The original bridge was built in 1933. This historic bridge consisted of an arch with a span of 35.0 m and front walls, between which a filling of gravel material was made with a roadway in the upper layer. Over the years, leakage into these internal spaces has occurred, creating uncontrolled areas of soaking within the bridge, causing subsequent failures of the superstructure. A key part of the reconstruction was the diagnosis of the bridge, which confirmed the material suitability and functionality of the main load-bearing arch, despite its reduced material characteristics. The possibility of using the existing arch greatly simplified the reconstruction method and saved the investor significant financial costs.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/CK01000042" target="_blank" >CK01000042: Upřesnění zbytkové únosnosti předpjatých mostů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů