Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rekonstrukce obloukového mostu přes řeku Radbuzu v Holýšově

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F24%3APU151440" target="_blank" >RIV/00216305:26110/24:PU151440 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rekonstrukce obloukového mostu přes řeku Radbuzu v Holýšově

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek popisuje rekonstrukci silničního obloukového mostu ev. č. 0264-2 přes řeku Radbuzu v Holýšově u Plzně. Stávající most byl postaven v roce 1933. Tento historický most byl tvořen obloukem s rozpětím 35,0 m a čelními stěnami, mezi kterými byl proveden zásyp ze těrkového materiálu s vozovkou ve vrchním souvrství. V průběhu let docházelo k zatékání do těchto vnitřních prostor, uvnitř mostu tak vznikaly nekontrolovatelné oblasti promáčení, které způsobovaly navazující poruchy nosné konstrukce. Stěžejní částí rekonstrukce byla diagnostika mostu, která potvrdila materiálovou vhodnost a funkčnost hlavního nosného oblouku, i když se sníženými materiálovými charakteristikami. Možnost využít stávající oblouk značně usnadnila způsob rekonstrukce a uspořila investorovi nemalé finanční prostředky.

  • Název v anglickém jazyce

    Reconstruction of the arch bridge over the Radbuza River in Holýšov

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes the reconstruction of the road arch bridge No. 0264-2 over the Radbuza River in Holýšov near Pilsen. The original bridge was built in 1933. This historic bridge consisted of an arch with a span of 35.0 m and front walls, between which a filling of gravel material was made with a roadway in the upper layer. Over the years, leakage into these internal spaces has occurred, creating uncontrolled areas of soaking within the bridge, causing subsequent failures of the superstructure. A key part of the reconstruction was the diagnosis of the bridge, which confirmed the material suitability and functionality of the main load-bearing arch, despite its reduced material characteristics. The possibility of using the existing arch greatly simplified the reconstruction method and saved the investor significant financial costs.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/CK01000042" target="_blank" >CK01000042: Upřesnění zbytkové únosnosti předpjatých mostů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů