Parking in Compact Mixed-Block Development
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F24%3APU151832" target="_blank" >RIV/00216305:26110/24:PU151832 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://hdl.handle.net/11012/245448" target="_blank" >https://hdl.handle.net/11012/245448</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Parking in Compact Mixed-Block Development
Popis výsledku v původním jazyce
The principle of short-distance cities, support for sustainable transportation modes, land prices in large cities, and many other reasons lead urban planners to propose mixed compact block urban structures in newly planned districts. Subjectively, parking may seem to be a stumbling block in historical districts with this structure. The article summarizes the research results addressing objective parking conditions in these types of urban structures, particularly concerning today's parking requirements.
Název v anglickém jazyce
Parking in Compact Mixed-Block Development
Popis výsledku anglicky
The principle of short-distance cities, support for sustainable transportation modes, land prices in large cities, and many other reasons lead urban planners to propose mixed compact block urban structures in newly planned districts. Subjectively, parking may seem to be a stumbling block in historical districts with this structure. The article summarizes the research results addressing objective parking conditions in these types of urban structures, particularly concerning today's parking requirements.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů