Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

THE ANALYSIS OF DYNAMIC EFFECTS FROM THE TRAIN SET AT DIFFERENT DRIVING SPEEDS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F24%3APU152681" target="_blank" >RIV/00216305:26110/24:PU152681 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journalakustika.com/" target="_blank" >https://journalakustika.com/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.36336/akustika20244714" target="_blank" >10.36336/akustika20244714</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    THE ANALYSIS OF DYNAMIC EFFECTS FROM THE TRAIN SET AT DIFFERENT DRIVING SPEEDS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article is devoted to the problem of measuring selected dynamic parameters at a driving speed of 160 km/h to 200 km/h. The article contains a theoretical introduction to the issue, further describes the real measurement of dynamic-acoustic parameters with subsequent evaluation and comparison of measured data and parameters. The conclusion includes a presentation of the obtained results, recommendations for other similar measurements and, in particular, recommendations for railway infrastructure managers.

  • Název v anglickém jazyce

    THE ANALYSIS OF DYNAMIC EFFECTS FROM THE TRAIN SET AT DIFFERENT DRIVING SPEEDS

  • Popis výsledku anglicky

    The article is devoted to the problem of measuring selected dynamic parameters at a driving speed of 160 km/h to 200 km/h. The article contains a theoretical introduction to the issue, further describes the real measurement of dynamic-acoustic parameters with subsequent evaluation and comparison of measured data and parameters. The conclusion includes a presentation of the obtained results, recommendations for other similar measurements and, in particular, recommendations for railway infrastructure managers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Akustika

  • ISSN

    1801-9064

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    47

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    14-27

  • Kód UT WoS článku

    001408728200002

  • EID výsledku v databázi Scopus