KVALITA VNITŘNÍHO PROSTŘEDÍ MATEŘSKÉ ŠKOLY – EXPERIMENTÁLNÍ A SIMULAČNÍ PŘÍPADOVÁ STUDIE
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F24%3APU155009" target="_blank" >RIV/00216305:26110/24:PU155009 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.sstp.sk/podujatia/kalendar-podujati/vnutorna-klima-budov-2024-304_123sk.html" target="_blank" >https://www.sstp.sk/podujatia/kalendar-podujati/vnutorna-klima-budov-2024-304_123sk.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
KVALITA VNITŘNÍHO PROSTŘEDÍ MATEŘSKÉ ŠKOLY – EXPERIMENTÁLNÍ A SIMULAČNÍ PŘÍPADOVÁ STUDIE
Popis výsledku v původním jazyce
Tento příspěvek se zabývá hodnocením stavu vnitřního prostředí a tepelného komfortu v mateřské škole. Jedná se o případovou studii, v rámci které bylo provedeno experimentální měření a simulační analýza. V jedné ze tříd mateřské školy bylo provedeno v zimním období experimentální měření, kterým byla získána data jako je teplota vnitřního vzduchu, relativní vlhkost vnitřního vzduchu a koncentrace oxidu uhličitého. Na základě těchto dat a záznamů týkajících se provozu ve třídě během prováděného měření byl vytvořen model v programu DesignBuilder, ve kterém byla provedena energetická simulace a následně simulace CFD. Model byl vytvořen tak, aby se svým chováním co nejvíce přibližoval k naměřeným datům. Výstupem je kvalitativní prostorové rozložení parametrů tepelného komfortu.
Název v anglickém jazyce
QUALITY OF THE INTERNAL ENVIRONMENT OF A KINDERGARTEN SCHOOL – AN EXPERIMENTAL AND SIMULATION CASE STUDY
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the assessment of the state of the indoor environment and thermal comfort in a kindergarten. It is a case study, within which experimental measurements and simulation analysis were carried out. In one of the kindergarten classes, experimental measurements were carried out in the winter period, which obtained data such as indoor air temperature, relative indoor air humidity and carbon dioxide concentration. Based on these data and records regarding the operation in the classroom during the measurement, a model was created in the DesignBuilder program, in which energy simulation and subsequently CFD simulation were performed. The model was created so that its behavior was as close as possible to the measured data. The output is a qualitative spatial distribution of thermal comfort parameters.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů