Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modeling the flow and combustion in an aircraft gas turbine combustor

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F00%3A00000025" target="_blank" >RIV/00216305:26210/00:00000025 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Modeling the flow and combustion in an aircraft gas turbine combustor

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The presented paper describes a numerical investigation of the performance of a can type combustor of the aircraft gas turbine with a commercial code STAR-CD. The flow is considered as incompressible computed by Navier-Stokes equations closed by k-epsiloModeling of swirler by momentum source coding is introduced and it is shown as a good approximation of a swirler. Modeling of gas fuel combustion is compared with experiment where kerosene fuel is used. Presumed pdf model with an equilibrium scheme and Eddy Break-Up (EDBR) models of combustion are compared. It is shown that the mean values of temperature and velocity at the outlet are very close to experimental results Patterns of velocity and temperature fields on the outlet are, however different.

  • Název v anglickém jazyce

    Modeling the flow and combustion in an aircraft gas turbine combustor

  • Popis výsledku anglicky

    The presented paper describes a numerical investigation of the performance of a can type combustor of the aircraft gas turbine with a commercial code STAR-CD. The flow is considered as incompressible computed by Navier-Stokes equations closed by k-epsiloModeling of swirler by momentum source coding is introduced and it is shown as a good approximation of a swirler. Modeling of gas fuel combustion is compared with experiment where kerosene fuel is used. Presumed pdf model with an equilibrium scheme and Eddy Break-Up (EDBR) models of combustion are compared. It is shown that the mean values of temperature and velocity at the outlet are very close to experimental results Patterns of velocity and temperature fields on the outlet are, however different.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2000

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Inženýrská mechanika

  • ISSN

    1210-2717

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus