Modeling the flow and combustion in an aircraft gas turbine combustor
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F00%3A00000025" target="_blank" >RIV/00216305:26210/00:00000025 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Modeling the flow and combustion in an aircraft gas turbine combustor
Popis výsledku v původním jazyce
The presented paper describes a numerical investigation of the performance of a can type combustor of the aircraft gas turbine with a commercial code STAR-CD. The flow is considered as incompressible computed by Navier-Stokes equations closed by k-epsiloModeling of swirler by momentum source coding is introduced and it is shown as a good approximation of a swirler. Modeling of gas fuel combustion is compared with experiment where kerosene fuel is used. Presumed pdf model with an equilibrium scheme and Eddy Break-Up (EDBR) models of combustion are compared. It is shown that the mean values of temperature and velocity at the outlet are very close to experimental results Patterns of velocity and temperature fields on the outlet are, however different.
Název v anglickém jazyce
Modeling the flow and combustion in an aircraft gas turbine combustor
Popis výsledku anglicky
The presented paper describes a numerical investigation of the performance of a can type combustor of the aircraft gas turbine with a commercial code STAR-CD. The flow is considered as incompressible computed by Navier-Stokes equations closed by k-epsiloModeling of swirler by momentum source coding is introduced and it is shown as a good approximation of a swirler. Modeling of gas fuel combustion is compared with experiment where kerosene fuel is used. Presumed pdf model with an equilibrium scheme and Eddy Break-Up (EDBR) models of combustion are compared. It is shown that the mean values of temperature and velocity at the outlet are very close to experimental results Patterns of velocity and temperature fields on the outlet are, however different.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2000
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Inženýrská mechanika
ISSN
1210-2717
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—