Eulerův-Lagrangeův výpočtový model pro predikci proudového pole a turbulence indukované pohybujícími se automobily v dopravním tunelu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F00%3APU55644" target="_blank" >RIV/00216305:26210/00:PU55644 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Eulerian-Lagrangian computational model for traffic induced flow field and turbulence inside a vehicle tunnel, Inženýrská mechanika
Popis výsledku v původním jazyce
V příspěvku je prezentován Eulerův-Lagrangeův výpočtový model turbulentního proudění v dopravním tunelu zahrnující proudění a turbulenci indukovanou pohybem automobilů. Výpočet spojité fáze (vzduchu), založeny na Eulerově přístupu, byl prováděn pomocí CFD programu STAR_CD. Řešení "diskrétní fáze" (automobilů) vychází z modifikace Lagrangeova přístupu pro dvou fázové proudění. Turbulence indukovaná pohybem automobilů je do řešení zahrnuta přes dodatečné zdroje do rovnice pro kinetickou energii turbulencee. V příspěvku jsou uvedeny výsledky ukazující závislost průtoku vzduchu tunelem na hustotě provozu, rychlosti automobilů a délce tunelu.
Název v anglickém jazyce
Eulerian-Lagrangian computational model for traffic induced flow field and turbulence inside a vehicle tunnel, Inženýrská mechanika
Popis výsledku anglicky
V příspěvku je prezentován Eulerův-Lagrangeův výpočtový model turbulentního proudění v dopravním tunelu zahrnující proudění a turbulenci indukovanou pohybem automobilů. Výpočet spojité fáze (vzduchu), založeny na Eulerově přístupu, byl prováděn pomocí CFD programu STAR_CD. Řešení "diskrétní fáze" (automobilů) vychází z modifikace Lagrangeova přístupu pro dvou fázové proudění. Turbulence indukovaná pohybem automobilů je do řešení zahrnuta přes dodatečné zdroje do rovnice pro kinetickou energii turbulencee. V příspěvku jsou uvedeny výsledky ukazující závislost průtoku vzduchu tunelem na hustotě provozu, rychlosti automobilů a délce tunelu.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
DI - Znečištění a kontrola vzduchu
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2000
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Inženýrská mechanika - Engineering Mechanics
ISSN
1210-2717
e-ISSN
—
Svazek periodika
2000
Číslo periodika v rámci svazku
7
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
71-78
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—