Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Eulerův-Lagrangeův výpočtový model pro predikci proudového pole a turbulence indukované pohybujícími se automobily v dopravním tunelu

Popis výsledku

An Eulerian-Lagrangian approach to moving vehicles is presented that takes into account the traffic induced flow rate and turbulence. The approach is based on CFD calculations using Eulerian approach to the continuous phase and Lagrangian approach to the"discrete phase" of moving objects - cars. As an example a road tunnel is taken into consideration and influence of different traffic rates and speed of cars is predicted. As a result, flow rate entrained throughout the tunnel is established. Three diffferent formulas for extra sources to the kinetic energy of turbulence are tested for the traffic induced turbulence showing a non-negligible effect on the total flow rate inside the tunnel.

Klíčová slova

road tunneltraffic induced flow and turbulenceCFD modelingEulerian-Lagrangian approach

Identifikátory výsledku

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Eulerian-Lagrangian computational model for traffic induced flow field and turbulence inside a vehicle tunnel, Inženýrská mechanika

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V příspěvku je prezentován Eulerův-Lagrangeův výpočtový model turbulentního proudění v dopravním tunelu zahrnující proudění a turbulenci indukovanou pohybem automobilů. Výpočet spojité fáze (vzduchu), založeny na Eulerově přístupu, byl prováděn pomocí CFD programu STAR_CD. Řešení "diskrétní fáze" (automobilů) vychází z modifikace Lagrangeova přístupu pro dvou fázové proudění. Turbulence indukovaná pohybem automobilů je do řešení zahrnuta přes dodatečné zdroje do rovnice pro kinetickou energii turbulencee. V příspěvku jsou uvedeny výsledky ukazující závislost průtoku vzduchu tunelem na hustotě provozu, rychlosti automobilů a délce tunelu.

  • Název v anglickém jazyce

    Eulerian-Lagrangian computational model for traffic induced flow field and turbulence inside a vehicle tunnel, Inženýrská mechanika

  • Popis výsledku anglicky

    V příspěvku je prezentován Eulerův-Lagrangeův výpočtový model turbulentního proudění v dopravním tunelu zahrnující proudění a turbulenci indukovanou pohybem automobilů. Výpočet spojité fáze (vzduchu), založeny na Eulerově přístupu, byl prováděn pomocí CFD programu STAR_CD. Řešení "diskrétní fáze" (automobilů) vychází z modifikace Lagrangeova přístupu pro dvou fázové proudění. Turbulence indukovaná pohybem automobilů je do řešení zahrnuta přes dodatečné zdroje do rovnice pro kinetickou energii turbulencee. V příspěvku jsou uvedeny výsledky ukazující závislost průtoku vzduchu tunelem na hustotě provozu, rychlosti automobilů a délce tunelu.

Klasifikace

  • Druh

    Jx - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    DI - Znečištění a kontrola vzduchu

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2000

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Inženýrská mechanika - Engineering Mechanics

  • ISSN

    1210-2717

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2000

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    71-78

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

Základní informace

Druh výsledku

Jx - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

Jx

CEP

DI - Znečištění a kontrola vzduchu

Rok uplatnění

2000