Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Srovnání výsledků statické pevnostní zkoušky kompozitního křídla a výpočtu MKP

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F01%3APU20330" target="_blank" >RIV/00216305:26210/01:PU20330 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Srovnání výsledků statické pevnostní zkoušky kompozitního křídla a výpočtu MKP

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Spoluprácí se společností Urban air se podařilo srovnat výsledky MKP analýzy křídla celokompozitního letounu UFM-10 Samba a statické pevnostní zkoušky. Výsledky potvrzují dobrou shodu deformace konce křídla, napětí v pásnici a smykového přetvoření ve stojině hlavního nosníku.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparation composite wing static test with FEM calculation

  • Popis výsledku anglicky

    Co-operation with the company Urban Air has enabled me to compare two approaches the real wing structure testing with the FEM modelling. The deflection and strains measured by the strain gauges installed on the real construction during manufacture were compared to the results of FEM analysis. The FEM model of the wing structure was prepared using the MSC Patran. Models of spars, root and tip ribs and skin were generated. Response of the structure was determining by the MSC Nastran solving as linear sttatic task. The measured wing structure deflection and most of the strain values were very similar to the FEM results. Same strains showed the critical areas on the wing structure. The results and their comparison allow for using the FEM model as an adequate method for stress analysis of composite structures produced using a wet lay-up method

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LN00B051" target="_blank" >LN00B051: Centrum leteckého a kosmického výzkumu (CLKV)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2001

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Letecký zpravodaj

  • ISSN

    1211-877X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2001

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    18-20

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus