Analýza ovladatelnosti automobilu s využitím počítačového modelu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F01%3APU21874" target="_blank" >RIV/00216305:26210/01:PU21874 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza ovladatelnosti automobilu s využitím počítačového modelu
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek prezentuje matematický model chování vozidla s pohone všech 4 kol. Matematický model je formulován s využitím multibody formalismu, který je vhodný pro automatickou generaci rovnic počítačovým programem. To umožňuje přizpůsobovat model tak, abybyl využitelný během návrhu automobilu, tak i během jeho testování. Je koncipován způsobem, jenž umožňuje model využít nejen k výpočtu ustálené jízdy po kruhové dráze, ale i k analýze chování vozidla během kvazi ustálených stavů - akcelerace vozidla přii jízdě po kruhové dráze. Tím je umožněno studovat ovladatelnost vozidla i za podmínek podélné a příčné dynamiky vozidla, způsobem obvyklým pro analýzu ustálené jízdy v kruhu. Model je rovněž vhodný pro stanovení vlivu rozdělení hnacích sil na jízdní vlastnosti vozidla.
Název v anglickém jazyce
An Analysis of Vehicle Handling by using computer model
Popis výsledku anglicky
This paper presents mathematical model of four-wheel-drive vehicle. Description of a vehicle is formulated by multibody formalism suitable for automatic generation of equations by computer. This enables to adjust model for purposes of car development andtesting. Equations are derived for computing qausi steady state of vehicle accelerating during turning. This allows analysing vehicle behaviour by same way as is usual in studies of classic steady state turning. Model is also suitable for evaluating inffluence of traction force distribution on vehicle handling.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA101%2F00%2FP098" target="_blank" >GA101/00/P098: Teoretická východiska pro optimalizaci jízdních vlastností a bezpečnosti soudobých motorových vozidel</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2001
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ENGINEERING MECHANICS 2001
ISBN
80-85918-64-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
219-224
Název nakladatele
Institute of Thermomechanics, Academy of Sciences of the Czech Republic
Místo vydání
Svratka
Místo konání akce
Svratka
Datum konání akce
14. 5. 2001
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—