Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analýza ovladatelnosti automobilu s využitím počítačového modelu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F01%3APU21874" target="_blank" >RIV/00216305:26210/01:PU21874 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Analýza ovladatelnosti automobilu s využitím počítačového modelu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek prezentuje matematický model chování vozidla s pohone všech 4 kol. Matematický model je formulován s využitím multibody formalismu, který je vhodný pro automatickou generaci rovnic počítačovým programem. To umožňuje přizpůsobovat model tak, abybyl využitelný během návrhu automobilu, tak i během jeho testování. Je koncipován způsobem, jenž umožňuje model využít nejen k výpočtu ustálené jízdy po kruhové dráze, ale i k analýze chování vozidla během kvazi ustálených stavů - akcelerace vozidla přii jízdě po kruhové dráze. Tím je umožněno studovat ovladatelnost vozidla i za podmínek podélné a příčné dynamiky vozidla, způsobem obvyklým pro analýzu ustálené jízdy v kruhu. Model je rovněž vhodný pro stanovení vlivu rozdělení hnacích sil na jízdní vlastnosti vozidla.

  • Název v anglickém jazyce

    An Analysis of Vehicle Handling by using computer model

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents mathematical model of four-wheel-drive vehicle. Description of a vehicle is formulated by multibody formalism suitable for automatic generation of equations by computer. This enables to adjust model for purposes of car development andtesting. Equations are derived for computing qausi steady state of vehicle accelerating during turning. This allows analysing vehicle behaviour by same way as is usual in studies of classic steady state turning. Model is also suitable for evaluating inffluence of traction force distribution on vehicle handling.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA101%2F00%2FP098" target="_blank" >GA101/00/P098: Teoretická východiska pro optimalizaci jízdních vlastností a bezpečnosti soudobých motorových vozidel</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2001

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ENGINEERING MECHANICS 2001

  • ISBN

    80-85918-64-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    219-224

  • Název nakladatele

    Institute of Thermomechanics, Academy of Sciences of the Czech Republic

  • Místo vydání

    Svratka

  • Místo konání akce

    Svratka

  • Datum konání akce

    14. 5. 2001

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku