Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

RELIABILITY OF GENERAL AVIATION CLASS AIRCRAFT MECHANICAL SYSTEMS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F03%3APU37506" target="_blank" >RIV/00216305:26210/03:PU37506 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    RELIABILITY OF GENERAL AVIATION CLASS AIRCRAFT MECHANICAL SYSTEMS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the last years there has been significant growth in complexity of GA (General Aviation) class airplanes as well as in numbers of those airplanes. Together with this fact, new reliability assessment methods were used to provide sufficient level of safety of some systems. Also airworthiness authorities included requirements dealing with this fact into regulations used for GA aircraft certification. Most commonly used regulations, FAR-23 and JAR-23, give "direct" requirements for design of several maincomponents of an airplane and "universal" (dependability) requirements for the rest of systems. Dependability requirements are based on downgraded transport aircraft category requirements (FAR/JAR-25) and were established on results of accident reports analysis. Reports indicated overall goals for safety requirements. Subsequently typical number of critical subsystems on a common GA aircraft was found and reliability requirements for each subsystem were established so the overall safety

  • Název v anglickém jazyce

    RELIABILITY OF GENERAL AVIATION CLASS AIRCRAFT MECHANICAL SYSTEMS

  • Popis výsledku anglicky

    In the last years there has been significant growth in complexity of GA (General Aviation) class airplanes as well as in numbers of those airplanes. Together with this fact, new reliability assessment methods were used to provide sufficient level of safety of some systems. Also airworthiness authorities included requirements dealing with this fact into regulations used for GA aircraft certification. Most commonly used regulations, FAR-23 and JAR-23, give "direct" requirements for design of several maincomponents of an airplane and "universal" (dependability) requirements for the rest of systems. Dependability requirements are based on downgraded transport aircraft category requirements (FAR/JAR-25) and were established on results of accident reports analysis. Reports indicated overall goals for safety requirements. Subsequently typical number of critical subsystems on a common GA aircraft was found and reliability requirements for each subsystem were established so the overall safety

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LN00B051" target="_blank" >LN00B051: Centrum leteckého a kosmického výzkumu (CLKV)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    3rd International Conference on Advanced Engineering Design

  • ISBN

    80-86059-35-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    1. 6. 2003

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku