Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Virtual Engine Design in ANSYS and ADAMS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F03%3APU41686" target="_blank" >RIV/00216305:26210/03:PU41686 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Virtual Engine Design in ANSYS and ADAMS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vývoj nových pohonných jednotek vyžaduje aplikaci soudobých výpočtových modelů již v prvních fázích návrhu. Pro dynamické výpočty velkých mechanických struktur ve frekvenční i časové doméně se osvědčuje metoda konečných prvků (FEM), adekvátní modelováníinterakce substruktur spalovacích motorů je však zpravidla velmi obtížné. Vhodnějším prostředkem pro simulaci složitých soustav těles jsou multi-body systémy (MBS), do nichž je však třeba modely FEM konvertovat a tím řádově snížit počet stupňů volnosti..Speciální přístup vyžaduje rovněž modelování hydrodynamických kluzných ložisek. Na bázi prostředí ANSYS a ADAMS je vyvíjen virtuální motor, jehož centrální modul řeší interakci klikového mechanismu a bloku motoru.

  • Název v anglickém jazyce

    Virtual Engine Design in ANSYS and ADAMS

  • Popis výsledku anglicky

    Vývoj nových pohonných jednotek vyžaduje aplikaci soudobých výpočtových modelů již v prvních fázích návrhu. Pro dynamické výpočty velkých mechanických struktur ve frekvenční i časové doméně se osvědčuje metoda konečných prvků (FEM), adekvátní modelováníinterakce substruktur spalovacích motorů je však zpravidla velmi obtížné. Vhodnějším prostředkem pro simulaci složitých soustav těles jsou multi-body systémy (MBS), do nichž je však třeba modely FEM konvertovat a tím řádově snížit počet stupňů volnosti..Speciální přístup vyžaduje rovněž modelování hydrodynamických kluzných ložisek. Na bázi prostředí ANSYS a ADAMS je vyvíjen virtuální motor, jehož centrální modul řeší interakci klikového mechanismu a bloku motoru.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA101%2F01%2F0027" target="_blank" >GA101/01/0027: Komplexní třídimenzionální výpočtové modely klikového mechanismu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    MOTOR SYMPO ?03. 13th International Symposium

  • ISBN

    80-02-0156-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    45-55

  • Název nakladatele

    NEUVEDEN

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    11. 6. 2003

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku