Analýza dynamiky hnacího ústrojí vznětového 8-válcového vidlicového motoru
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F04%3APU48459" target="_blank" >RIV/00216305:26210/04:PU48459 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Dynamic Analysis of Diesel V8 Cranktrain
Popis výsledku v původním jazyce
At the present time the requirements of numeric simulations increase. Modern powertrains are required to have high reliability and power, low consumption, emissions and vibration level. The internal combustion engine development process requires CAE models which deliver results for the concept phase at the very early stage. The vibratory and acoustic behavior of the cranktrain is a highly complex one that greatly affects global engine noise emissions. In the case of this paper the Diesel V8 engine analyysis is presented. The aim of this dynamic analysis of the powertrain is the reduction of the vibrations. A major problem for powertrain designers when optimizing the vibration and noise characteristics of the powertrain is the crankshaft and the engineblock interaction. Non-contact measurements enable to verify the complex calculation models.
Název v anglickém jazyce
Dynamic Analysis of Diesel V8 Cranktrain
Popis výsledku anglicky
At the present time the requirements of numeric simulations increase. Modern powertrains are required to have high reliability and power, low consumption, emissions and vibration level. The internal combustion engine development process requires CAE models which deliver results for the concept phase at the very early stage. The vibratory and acoustic behavior of the cranktrain is a highly complex one that greatly affects global engine noise emissions. In the case of this paper the Diesel V8 engine analyysis is presented. The aim of this dynamic analysis of the powertrain is the reduction of the vibrations. A major problem for powertrain designers when optimizing the vibration and noise characteristics of the powertrain is the crankshaft and the engineblock interaction. Non-contact measurements enable to verify the complex calculation models.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA101%2F01%2F0027" target="_blank" >GA101/01/0027: Komplexní třídimenzionální výpočtové modely klikového mechanismu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
12. ANSYS User Meeting
ISBN
—
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
1-7
Název nakladatele
SWS FEM , s.r.o., Brno
Místo vydání
Hrubá Skála
Místo konání akce
Hrubá Skála
Datum konání akce
30. 9. 2004
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—