Dynamika řadového 6-válcového vznětového motoru s pryžovým tlumičem
Popis výsledku
Příspěvek se zabývá problémy strukturální dynamiky řadového 6-válcového traktorového vznětového motoru. Hlavní části hnacího ústrojí byly modelovány jako pružná tělesa s využitím metody konečných prvků (ANSYS) a následné konvertovány do multi-body systému (ADAMS/Engine). Kluzná ložiska hnacího ústrojí byla modelována s použitím databáze reakčních sil v hydrodynamickém olejovém filmu. Zátěžné síly byly aplikovány na základě hodnot spalovacích tlaků měřených ve válci motoru. Byl použit pryžový tlumič ke ssnížení vibrací motoru. Experimentální ověření výsůedků výpočtového modelu bylo provedeno měřením hodnot na zkušebním stavu motorů s použitím bezkontaktního laserového způsobu měření.
Klíčová slova
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Dynamics of in-line six-cylinder diesel engine with rubber damper
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with issues of the structural dynamics of the in-line six-cylinder tractor diesel engine. The main components of the driving mechanism have been modelled as flexible bodies using the finite element method (ANSYS) and then converted intoamulti-body system (ADAMS/Engine). The sliding bearings of the cranktrain have been modelled using a database of reaction forces in the hydrodynamic oil film. Loading forces have been applied based on the values of combustion pressures measured in an n engine cylinder. A rubber damper has been applied to reduce the engine vibrations. Experimental verification of the computational model results has been performed by measuring the values on a testing engine unit using non-contact laser measuring technique.
Název v anglickém jazyce
Dynamics of in-line six-cylinder diesel engine with rubber damper
Popis výsledku anglicky
The paper deals with issues of the structural dynamics of the in-line six-cylinder tractor diesel engine. The main components of the driving mechanism have been modelled as flexible bodies using the finite element method (ANSYS) and then converted intoamulti-body system (ADAMS/Engine). The sliding bearings of the cranktrain have been modelled using a database of reaction forces in the hydrodynamic oil film. Loading forces have been applied based on the values of combustion pressures measured in an n engine cylinder. A rubber damper has been applied to reduce the engine vibrations. Experimental verification of the computational model results has been performed by measuring the values on a testing engine unit using non-contact laser measuring technique.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
23rd CADFEM Users Meeting 2005. International Congress on FEM Technology
ISBN
3-937523-02-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
1-16
Název nakladatele
CADFEM GmbH
Místo vydání
Bonn
Místo konání akce
Bonn
Datum konání akce
9. 11. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—
Základní informace
Druh výsledku
D - Stať ve sborníku
CEP
JT - Pohon, motory a paliva
Rok uplatnění
2005