Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dynamika řadového 6-válcového vznětového motoru s pryžovým tlumičem

Popis výsledku

Příspěvek se zabývá problémy strukturální dynamiky řadového 6-válcového traktorového vznětového motoru. Hlavní části hnacího ústrojí byly modelovány jako pružná tělesa s využitím metody konečných prvků (ANSYS) a následné konvertovány do multi-body systému (ADAMS/Engine). Kluzná ložiska hnacího ústrojí byla modelována s použitím databáze reakčních sil v hydrodynamickém olejovém filmu. Zátěžné síly byly aplikovány na základě hodnot spalovacích tlaků měřených ve válci motoru. Byl použit pryžový tlumič ke ssnížení vibrací motoru. Experimentální ověření výsůedků výpočtového modelu bylo provedeno měřením hodnot na zkušebním stavu motorů s použitím bezkontaktního laserového způsobu měření.

Klíčová slova

FEMmultibody systemdiesel enginecrankshaftrubber damper

Identifikátory výsledku

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Dynamics of in-line six-cylinder diesel engine with rubber damper

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with issues of the structural dynamics of the in-line six-cylinder tractor diesel engine. The main components of the driving mechanism have been modelled as flexible bodies using the finite element method (ANSYS) and then converted intoamulti-body system (ADAMS/Engine). The sliding bearings of the cranktrain have been modelled using a database of reaction forces in the hydrodynamic oil film. Loading forces have been applied based on the values of combustion pressures measured in an n engine cylinder. A rubber damper has been applied to reduce the engine vibrations. Experimental verification of the computational model results has been performed by measuring the values on a testing engine unit using non-contact laser measuring technique.

  • Název v anglickém jazyce

    Dynamics of in-line six-cylinder diesel engine with rubber damper

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with issues of the structural dynamics of the in-line six-cylinder tractor diesel engine. The main components of the driving mechanism have been modelled as flexible bodies using the finite element method (ANSYS) and then converted intoamulti-body system (ADAMS/Engine). The sliding bearings of the cranktrain have been modelled using a database of reaction forces in the hydrodynamic oil film. Loading forces have been applied based on the values of combustion pressures measured in an n engine cylinder. A rubber damper has been applied to reduce the engine vibrations. Experimental verification of the computational model results has been performed by measuring the values on a testing engine unit using non-contact laser measuring technique.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    23rd CADFEM Users Meeting 2005. International Congress on FEM Technology

  • ISBN

    3-937523-02-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    1-16

  • Název nakladatele

    CADFEM GmbH

  • Místo vydání

    Bonn

  • Místo konání akce

    Bonn

  • Datum konání akce

    9. 11. 2005

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

Základní informace

Druh výsledku

D - Stať ve sborníku

D

CEP

JT - Pohon, motory a paliva

Rok uplatnění

2005