Vituální prototyp Stirlingova motoru
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F05%3APU53362" target="_blank" >RIV/00216305:26210/05:PU53362 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Virtual Prototype of Stirling Engine
Popis výsledku v původním jazyce
Stirling engines are complex thermo-mechanical systems. Computational modeling of their thermodynamic cycles is significantly more difficult than in internal combustion engines, the reason being, among others, that individual thermodynamic processes takeplace simultaneously. Traditional computational models are based on ideal theoretical cycles which are only modified in various ways. For this reason, there are serious discrepancies when such computational models are applied, which can be up to 20%. The objective of our team of researchers is to create a virtual Stirling engine prototype in the form of an advanced and complex computational model which would assist in solving the issues of dynamics and fluid dynamics with significantly higher accu racy.
Název v anglickém jazyce
Virtual Prototype of Stirling Engine
Popis výsledku anglicky
Stirling engines are complex thermo-mechanical systems. Computational modeling of their thermodynamic cycles is significantly more difficult than in internal combustion engines, the reason being, among others, that individual thermodynamic processes takeplace simultaneously. Traditional computational models are based on ideal theoretical cycles which are only modified in various ways. For this reason, there are serious discrepancies when such computational models are applied, which can be up to 20%. The objective of our team of researchers is to create a virtual Stirling engine prototype in the form of an advanced and complex computational model which would assist in solving the issues of dynamics and fluid dynamics with significantly higher accu racy.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Inženýrská mechanika - Engineering Mechanics
ISSN
1210-2717
e-ISSN
—
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
A1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
45-52
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—